Bloggintresserade

onsdag 29 oktober 2014

Trevliga möten

Hej alla vänner!

Oj vad dagarna går fort, snart bär det av söder ut igen.
Det händer nåt kul hela tiden här, med oss.



En dag var det fingrar och fötter som fick en härlig behandling.
Det var jätteskönt att bara sitta där och bli ompysslad. Det borde göras en dag i veckan men vem har tid med det.




En annan dag var det mina hårstrån som fick en omgång.
Tänk att det kan vara sååå skönt och avkopplande att bli ompysslad så här.





Att träffa nya människor gillar jag. Det hände idag. En bloggare från Falun, Solstrimmor Det var en skön avslappnad träff med massor att prata om. Vi var på ett mysigt fik "Bagarstugan" vid Falugruva.
Det är ett gammalt hus med mycket charm.
 



 


Fönstret med sina fina dekorationer mellan rutorna Precis som förr. 

Gott doftar det nybakade brödet.
Det var mums. 





Vi åt njöt och pratade massor.Tänk så mycket man kan ha gemensamt fast man inte känner varandra mer än genom bloggen.



Innan vi skildes åt fick jag en fin gåva av E-M. Det var hennes roman Café Trädgårdslyckan. Det ska bli spännande att få läsa den


Önskar er alla ett fint slut på veckan
Kram Meta

7 kommentarer:

Cat sa...

Åh så härligt det låter. Inte alls dumt att skämma bort sig lite.
Ha de gott. Kram, Catarina

Änglarum sa...

Hej Maggan!
Låter som en trevlig träff!! så kul..Och nu är du fin från topp till tå :) jätte snyggt..ha det fortsatt bra på din tripp <kram Jessica

Inger sa...

Jamen du har det ju jättebra i Dalarna.
Kram

G:a Affären sa...

Önskar så att jag hade varit med! Och visst är EvaMari lätt att tycka om och umgås med. Jag fick också boken då vi träffades och jag tänker läsa om den så snart jag fått tillbaka den från en vän som läser den.
Så skönt det låter med alla behandlingar, det borde vi unna oss mer ofta. Härligt att du fick en fin vistelse i Dalarna!

Varma kramar
Cia

Högagärde sa...

Visst är det berikande att komma hemifrån lite. Den som har gjort en resa har alltid något att berätta.

Kram Elisabeth

Solstrimmor sa...

Du var jättesnygg i håret men naglarna tänkte jag inte på! Tack själv min vän för en givande träff! Somliga människor passar ihop... vi gjorde det! Så lättsamt det var. Hoppas fler hänger på till sommaren då vi pratade om att träffas igen!

Ha en fin dag och trevlig läsning!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Höstfin är du, och full fart hör jag. Roligt och träffa en bloggerska, fin bok du fick.
Kramar/AM