Bloggintresserade

onsdag 1 oktober 2014

Nu är jag igång igen!

Hej alla vänner!

Jo minsann nu har jag kräm till nätet igen, det blir lätt så här på kolonin, kvällarna är långa och mörka, då är datorn en kär vän. Det är klart att jag har massor av bilder som skall sorteras och redigeras så det finns allt massor att göra utan nät och tur är ju det.

Dagarna har gått fort och jag har hunnit med en massa annat också.

Det är frostvarning vissa nätter. Har ställt de blommor som tål lite frost vid husväggen på en bänk. 
På förmiddagen är det så skönt att sitta där i solen med fikat.

 
När jag går på loppis hittar jag alltid så söta muggar och koppar. Alla får förstås inte följa med hem. Den här kunde jag inte gå förbi.




Kolla grodan , skulle nog gärna vilja ha lite kaffe. (Hihi)
Jag beundrar alla som är så duktiga med att måla på porslin.




I våras köpte jag krukor som är som stenar.
I den har jag planterat taklökar. Det är så häftigt när de liksom rinner ur krukan.









I somras var de fulla av blom. Så söta blommor de har.

Det är många växter som blommar om i år. Fjärilslavendeln har börjat om här hos mig.
Jag räddade den från att drunkna i sin kruka efter regnet.

Det är inte bara blommor som har två flor. Här har även den lilla fågeln fått en andra kull ungar, de är så nyfikna och det är ett väldans pipande i skogen nu.

När jag skulle fota ett fint blad satte den här krabaten sig på min rygg.
Synd att jag inte hade sinnesnärvaro och vända på kameran utan jag ruskade på mig och då flög den till växthuskanten och kikade på mig.


Det var lite från mina dagar här på kolonin just nu.
Ha en fin mitt i veckan dag
kram Meta

8 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Ååå, så fina taklökar. De gillar jag skarpt och vilken ära att få en fågel på ryggen.
Allt gott
Anette

Cat sa...

Massor av fina blommor ännu och det har ju varit några underbara dagar igen (i alla fall nere hos oss).
Vi har ännu inte fått någon frost, men vissa morgnar verkar det inte vara långt borta.
Ha de gott. Kram, Catarina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du verkar ha det jättebra på kolonin! Jättefint med taklöken i "sten"-krukorna och vad många och vackra blommor de gett i sommar. Jag har svårt att låta fina muggar vara kvar på loppisarna. Maken blir tokig när jag kommer hem med flera muggar, skåpen är ju redan fulla ;-)
Ha det gott!
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt när datalivet fungerar igen, man blir lite vilsen när det inte vill sig.
Den där krukan som ser ut som en sten var bland det finaste jag sett på länge, så läckert du har planterat i den!
Agneta kram

Annika Christensen sa...

Härligt med höstfika. Det gäller att lapa i sig de sista solstrålarna.
Verkar som du har gjort mycket i sommar?
Jag är så dålig på att blogga på sommaren eftersom jag jobbar så mycket då.
Allt gott så länge
Annika

Tittis Trädgård sa...

Tänk så härligt att kunna sitta i solstolen och mysa i Oktober, det är inte dåligt! Dina taklökskrukor var ju verkligen läckra. Söt liten kompis har du också/ Kram Titti

Ett ögonblick sa...

Vilka härliga dagar du har där i din stuga. ...och så fina bilder du visar. Taklöken i krukan blev en riktig favorit, så läckert när den liksom väller över kanten. Söt liten pippi! jag har lite fågelfobi så för mig får dom gärna hålla sig på avstånd eller gärna en glasruta emellan. Fast det måste ju ses som en ära att få en pippi på ryggen;))

Önskar Dig ett fint veckoslut!!
kram lisa

Anne sa...

Så herlige dager du har hatt i de skjønneste omgivelser ..
Deilig å sitte der i kroken med kaffekoppen .
Vakkert med takløken i pottene .

Her skinner solen i dag , jeg har fri og tenker meg ut i hagen for å rydde opp i litt ..
Frosten er nok ikke langt unna .

Ha en strålende dag !
Klem Anne