Bloggintresserade

fredag 17 oktober 2014

Blommig fredag

Hej mina vänner!

Ja en ny fredag och ett nytt blommig fredag. vad fort det går. Har visserligen en massa att göra nu när jag flyttar hem från kolonin så dagarna hinner jag knappt hålla reda på.

Jag har ju gjort omflyttar i mina land så det är inte så mycket som blommar eller kan kallas för höstens krigare eller riddare. Men det finns väl lite i alla fall. De här hittade jag
Cyklamen och
Höstanemonen




 Krysantemum




En liten dofftviol






Oktober Stormhatten

Min lavendel blommar för tredje gången.


 

Den vita kärleksörten även den börjar ge upp nu.


Sommarblommorna har klarat sig länge här är det min snöklocka.





Naturligtvis höstastern.




Det var mitt val till Blommiga fredag
Ni måste kolla in för att få se hur olika eller lika det är i vårt avlånga land.
Önskar er alla en fin fredag
kram Meta

22 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Så mycket fint du har som blommar på kolonin. Vita kärleksörten är jag så förälskad i. Står på önskelistan liksom oktoberstormhatt.

Ha det så fint i helgen

Anette

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Vackert!
Vit kärleksört, så fin! Den ska jag hålla utkik efter...
Allt gott!
/Katarina

Solstrimmor sa...

Jag tycker du har en uppsjö av blommande växter! Passa på att njuta av de här sista nu.

Ha en fin helg!
Kramar från Eva-Mari

Maribel sa...

Vit kärleksört låter spännande, har bara sett röda varianter. Trevlig helg!

Mejrams! sa...

Jamen du har ju massor som blommar än, älskar den lilla cyklamen. Ha en riktigt fin fredag! Kram Merja

Mandelhjärta sa...

Fina höstblommor du har! Trevligt att kunna njuta så länge man kan, innan frosten och snön kommer. :)
Ha en fortsatt fin fredag!

Lotta sa...

Fint, och visst njuter man lite extra mkt så här års! kram och trevlig helg.

Susie på Stjärnarve... sa...

Jag tyckte det var riktigt mycket! Får nog ge mig ut en dag och leta efter blomning.....
KRAM
Susie

Piasofia sa...

Fina bilder! Blev särskilt intresserad av den vita kärleksörten. Kan inte påminna mig att jag sett det tidigare.
Må så gott!

Ninnis sa...

Vilka underbara bilder på olika krigare.....så mycket vackert fastän vi är i oktober.......=)

Trevlig helg !

Kram Ninni

Villrose sa...

Det var jo mange fine!

Rosor och ruiner sa...

Oj, en lavendel som blommar om för tredje gången, det var inte dåligt det!

Trevlig helg!

Sabelhagens Olivlund sa...

Mycket som blommar hos dig nu. Fint med vit kärleksört, funderade på att köpa den i våras, men det blev inte av.
Fin kväll till dig
Kram Maria

Unknown sa...

Jeg synes du har masse flott blomstring:)

Jannibele sa...

Her var det jo mange tøffe og vakre krigere, selv om du har byttet land på mye. Ha en trivelig helg Meta:)

Eva sa...

Oj vad mycket som blommar hos dig! Och att lavendeln blommar för tredje gången... Vilken höst det är ändå!
Önskar dig en skön helg!
Eva, Tinibelli

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Åh ser ut som sommar...
Trevlig helg, hälsningar Ewa :)

Inger sa...

Du hittade ju jättemycket!
Kram

Merja sa...

Oj! Du hade ju många krigare kvar:)
Trevlig helg

Aud sa...

Du har jo mange krigere :-) Fine bilder!

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Så många fina krigare särskilt den vita kärleksörten!
Skön söndag på dig!

Lilasesazuis sa...

Que flores maravilhosas!

Amo flores!

beijinhos e uma semana bem bonita pra você

Lígia e =^.^=