Bloggintresserade

måndag 6 oktober 2014

Jobbar på

Hej alla vänner!

  Helgen går fort,mannen är hemma och här jobbas det på. 

I veckan har jag skrapat några luckor som vi skall bevara från vårt nuvarande kök. Det är kul att ha lite delar kvar av det gamla.Lite snopet var det för vår andra bänk står så nära så jag fick inte ut lådorna.Det får bli skrapning av dom senare, när vi kan flytta den. Det är bara underredet vi ska ha kvar.Diskbänksplåten behöver vi inte där.




Flädern har så vackra svarta bär i år. det blir jättegod glögg av dom.
Tyvärr är det inte så mycket bär i år så det får bli en annan gång jag gör den.


Tänk att kaprifolen blommar än, det kan jag inte minnas från tidigare år..Den har blommat från maj.






 Nu har jag plockat fram lådan med Buskbomssticklingar.
 


De flesta hade rotat sig. De är nu planterade utmed rosrabatten. Vore kul om de klarade sig i vinter och växte till sig, för
där jag har räknat med att de skall stå är de i vägen för nästa års bygge. De får helt enkelt stå här och växa till sig. 

På vårat hus händer det lite varje dag. Nu har väggen mot gatan börjat ta form.Brädorna mot taket sätts dit när taket är lagt.

 




Brädorna till innertaket har jag grundmålad sponten på. Det skall spikas upp idag innan yttertaket läggs på. Ni vet vi är ju lite bak och fram. Det är lättare så, kliar inte lika mycket av isoleringen då.

I söndags morse vaknade jag till den här fina solen. En helt underbar känsla att få så fina dagar i oktober.
Önskar er alla sköna dagar
Kram Meta

7 kommentarer:

Mejrams! sa...

Vilken lycka att ha egna buxbomsplantor. I min gamla trädgård tog jag också en hel del sticklingar av buxbomen, kanske jag ska återta igen. Ha en fin dag! Kram Merja

LINDA sa...

Så fränt med egna buxbomsplantor! Hur sköter du dem för att de ska växa och bli till fina buskar? Gissar att du beskär på något vänster.

Hoppas att du får en finfin dag!

Kram
//Linda

lavendia sa...

Vad roligt att dra upp egna häckplantor. Vad aktiva ni är.Fin morgonsol!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina sticklingar av buxbom! Det bor en riktig odlare i dig, tror jag. Och det händer saker hela tiden, spännande med huset!
Agneta kram

Mejrams! sa...

Hej igen! Jag beställde mina hundtandsliljor på lokarochknolar.se. Kram Merja

Cat sa...

Vad kul att dra upp egna buxbom. Om du lyckas få dem övervintra, får du berätta hur du gjort.
Vilka härliga beslag du har i ditt kök!
Ha de gott. Kram, Catarina

Isas Trädgård sa...

Oj, så mycket det händer hos dig - både inne och ute !
Så kul med egna buxbomssticklingar - nu blev jag inspirerad att köpa några plantor som man kan ta sticklingar av så småningom - då blir det ju överkomligt att ha en buxbomshäck !
Ha det så gott och trevlig vecka !
Kram/Isa