Bloggintresserade

onsdag 22 oktober 2014

"Än blommar det" hos Växthusliv.

Hej alla vänner!

Hos Växthusliv  Är utmaningen  idag "Än blommar det"

Det är inte så mycket 
Några små godingar hittar jag i alla fall.
 

Rosen Astrid Lindgren har fått nya fina knoppar. Undrar om de hinner slå ut. 




Daggkåpan har fått ytterligare en omgång med små söta blommor.




Det är inte många av mina kärleksörter som blommar. De flesta har jag klippt ner.
En som står i lite mindre sol är fortfarande fin





Ytterligare en mörkrosa blomma.
Krysantemum som jag fått av en granne. Önskade att jag hade den i flera färger.


Några små vitpyttor finns det också kvar.



Det var mina blommor nu på höstkanten.
Ha en fin mitt i veckan dag
kram Meta

6 kommentarer:

LINDA sa...

Så häftigt med krysantemum. Jag visste inte att man kunde odla det här hos oss. Sår man eller köper man någon sorts knölar?

Kram
//Linda

Tittis trädgård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tittis trädgård sa...

Visst är det härligt att så mycket fortfarande blommar. Men nu är det nog snart slut på det roliga. Såg att det skulle bli kallare nästa vecka, kanske dags att plocka fram vinterjackan nu då:-(

lavendia sa...

Ganska mycket ser jag. Fina fräscha bilder.

Hajan sa...

Så vackra alla blommorna är, och det är ju faktiskt i slutet
på Oktober, det är inte dåligt-
ha en bra torsdag
önskar Hajan

Törnrosa sa...

Men hur har du lyckats med daggkåpa, i blom, nu? De andra kan jag förstå, men inte daggkåpan.
Ha det gott.
Törnrosa