Bloggintresserade

torsdag 2 oktober 2014

Riktig höstdag

Hej alla fina där ute!

Idag vaknade jag till en mulen och våt morgon. Var lite förberedd för de hade ju varnat för ett snabbt förbigående lågtryck idag. Har börjat vänja mig så smått med tanken att flytta hem nu. Testade i tisdags med att sova hemma (fniss) Det är tidig morgon i bassängen för träning på onsdagarna.

Det blev lite pyssel gjort idag istället för att vara ute i trädgården.


När jag var hemma plockade jag med mig lite tyger till bland annat dessa galgar. Nu när jag ska få en garderob där jag kan hänga kläder
Tänkte att det skulle vara kul med lite fina galgar då.
De är bara att vira tygremsor runt galgar från kemtvätten.


Vid min grind sitter ett välkomsthjärta av murgröna och kärleksört.
Det blir inte så mycket med höstplanteringar här i år eftersom det skall bäras virke och skräp i vinter efter rivningen av huset.
Så ni anar väl att jag vill ha en mild vinter.Blir det inte så får vi vänta till våren.




På lilla bänken innanför grinden ser de ut så här just nu.
Snart är det slut på björnbären, men så mycket jag har plockat i år. det är jag glad för.

 



Den här lila Astillben har då verkligen fått på sig vinterpälsen ser det ut som.

 



Det är inte många blommor kvar i mina krukor nu. Till och med att jag tappat namnen på växterna nu när hösten kommit. Det är i alla fall väldigt vackert tillsammans.



Det blir mer och mer rödorange i min lilla täppa.
Jordgubbsplantorna börjar få fina blad nu.


En torsdagshälsning från mig på kolonin

Ha en skön dag
kram Meta

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så härligt du har!

Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gullig kompis du har fått, i förra inlägget. Fågeln var modig som landade på din rygg. En gång har jag varit med om det, fast den landade på en av mina tår när jag låg i en solstol och halvslumrade. Jättefint med tyget på galgarna och fortfarande en hel del björnbär.
Kramar/AM

Änglarum sa...

Hej! kul pyssel med galgarna..ja i dag är det en riktig höstdag <3 tog en sväng förbi Ikea för att fylla på med lite ljus :)) må så gott kramiz Jessica

Mejrams! sa...

Vilken fin krans du har gjort, riktigt söt! Ha det gott! Kram Merja

Cat sa...

Så fint det är nu, jättegulligt hjärta.
Ha de gott. Kram, Catarina

Ingmarie We sa...

Du har det så fint på din koloni. Verkligen underbart. Ha de bra.