Bloggintresserade

fredag 7 mars 2014

Blommiga fredag Ödmjukhet.

Hej mina vänner!

Ödmjukhet:  Det är ett ord som innefattar en hel del fina saker.
Det känns svårt att i bild och ord visa ödmjukhet. Att inte sätta sig själv främst eller tro att jag är best.Att kunna dela med sig av det jag vunnit med hjälp av gänget eller laget.

Jag tänker så här. 
På vår koloni har jag mest idéerna, jag kan inte snickra och göra grovarbetena som mannen gör,men jag gör slut finishen. 
Ingen av oss säger att jag har gjort det här utan vi har hjälpts åt.
Då känns det som att vi är ödmjuka mot varandra.

Bilderna jag har får representera det.

 






Jag gör ritningen han snickrar och kör jorden jag planterar och vi njuter av det tillsammans.Tycker andra det är bra gläds vi åt det båda två.


Hoppas vi har ett ödmjukt sätt att leva.
ha en fin fredag
Kram Meta

26 kommentarer:

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Virkelig et flott innlegg om ydmykhet.
Dere er et flott team, og arbeidsfordelingen er en naturlig prosess, tenker jeg. Man gjør det man er god på og det man makter, enten sammen eller hverf or seg, men setter likeverdig pris på arbeidet som gjøres. Og tenk så flott resultatet blir, og begge kan være stolte av innsatsen og glede seg sammen. Det er ydmykhet! Ha en go´hælj ;:OD)

Lotta sa...

Du har så rätt, och visst var det lite knepigt att sätta bilder på temat!
Trevlig helg.
Kram.

Tittis trädgård sa...

Vad härligt! Precis så det ska vara, det är ju teamwork på hög nivå! Man arbetar tillsammans och man njuter tillsammans. Och så fint ni får det, härligt med alla odlingslådor som ska fyllas med godsaker i sommar. Ha en skön helg/ Kram Titti

Leena sa...

Det är så skönt att kunna arbeta tillsammans med något som man tycker om, för att man njuter av det. Vi jobbar så också, min man snickrar och jag gräver, sår, planterar och ansar. Och på vintern sitter vi ihop och skissar vid köksbordet. Vardsnjutning!
Ha en skön helg!

Hajan sa...

Det var verkligen ödmjukhet
jätte fina ord.
Vi är ett bättre ord, än jag och jag, det tröttnar man gärna på.
Trevlig fredag för dig och din vän från
gumskrället Hajan

Annika sa...

Det var sann ödmjukhet för sin livskamrat! Så fint beskrivet!
Ha en underbar helg i vårens tecken!
Kram Annika

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, ödmjukhet inför allt och alla, det är bland det finaste som finns, och till jorden som föder oss! Bra talat!
Agneta kram

Marit sa...

Ja, det er en flott beskrivelse du har av ydmykhet her :-)
Flotte bilder!

Klem Marit

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Att jobba tillsammans med den man tycker om och lever med är fantastiskt i sig. Att sen kunna se och enas om att bådas arbete behövs, att 1+1 faktiskt blir lite mer än 2 det är ännu större :)

Ha en fin helg! Kram, Carina

ellan sa...

Jo men visst är det ödmjukhet. Att kunna dela på uppgifter och kunna dela på berömmet när det dyker upp.
Ha en skön helg
/E

Berit sa...

Vilket underbart inlägg på temat, måste vara en underbart.
Ha en underbar helg!!

Martas rike sa...

Klokt inlägg och kloka kommentarer. Håller särskilt med Carina om att det är magiskt att ha gemensamma projekt med någon man älskar. Även om det kan gå hett till hemma hos oss ibland när starka viljor möts. Underbara odlingslådor! Odlingslådor har jag också fått nån gång och även kompostbehållare och stöd till vinbärsbuskarna. Fast han är bilintresserad. Så det var fint av honom.
Ha en härlig helg!
Marta

lavendia sa...

Rart! Det är ju roligt när man gör saker ihop. Den gör det den är bäst på. Vi delar också upp det så.
Hoppas helgen blir så fin som utlovats!

Marit sa...

Jeg kjenner meg godt igjen her, jeg har planer og mannen snekrer og graver.

Men så blir det så fint i hagen deres da, og moralsk støtte kan vi jo være når disse mennene må jobbe med litt tunge prosjekter.

God helg fra Marit.

Anette sa...

Jamenvisst, det är väl ödmjukhet det! Likadant här faktiskt + att jag fyra söner som jag kan sätta i arbete ;) Ha en fin helg. Anette

Rost och rädisor sa...

Fint illustrerat!

Önskar dig en kalashelg på lotten!
/Anette

HWIT BLOGG sa...

Underbart inlägg! Ödmjukhet verkar vara en bristvara i vårt samhälle...att tacka, ge beröm, vara tacksam för det man har och ge glädje..hur svårt kan det vara??
Önskar dig en jättefin helg!
Kram Titti

Änglarum sa...

Hejsan! det var en fin beskrivning!man är ju två om saker o ting!Hoppas ni får en fin helg och kan vara på eran koloni,om nu vädergudarna håller vad de lovar :))) Trevlig helg< kram Jessica

Sabelhagens Olivlund sa...

Fint du skriver. Gemensam trädgårdstid är underbart
Trevlig helg
Kram Maria

Inger sa...

Grattis till ett fint samarbete, inte alla förunnat.
Kram

ormbunke sa...

Så härligt med gott samarbete. Ha de gott i helgen.

Villrose sa...

Litt vanskelig dette begrepet.
Men man har jo ydmyket i forhold til noen eller noe som kan det man ikke kan...

Anita sa...

Jamen det var väl en helt fantastiskt bra tolkning av temat. Den gillar jag.

Önskar dig en fin helg!
Kram Anita

Eva sa...

Vilken bra tolkning av tema ödmjukhet; ett fint teamwork.
Och ofta är det ju fantastiskt vad man åstadkommer tillsammans. Saker och ting man aldrig skulle klara en och en.
Önskar er en skön helg! /Eva

Jannibele sa...

Så godt et team dere er og får til flotte ting sammen. Det blir man ydmyk og inspirert av:) Ha en fin helg.

Livet på solsidan sa...

Klok och fin tolkning. Så kul också att ni kan hjälpas åt med olika saker och att sen kunna dela resultatet med varandra. FInt!

Hoppas att de undersökningar du gjort leder till att du blir bättre!

Kram Tamara