Bloggintresserade

onsdag 26 mars 2014

Tusentals.

Hej mina vänner!

På min lilla utflykt var jag iväg på lite fågelskådning. Lite ovanligt för att vara jag. Det finns vissa fåglar som drar mer än andra.

Det är för mig Tranor.
 
Här var det, den dagen, över tiotusen. Många som ni ser. 

Det blev massor med kort . Har lärt mig lite finesser på nya kameran som måste testas.

Här en panoramabild. Önskade att jag kunde använt zoomen samtidigt men det gick inte.
 
 Tranan är stora och mäktiga fåglar.








Fyra tranor som ger sig iväg för nattsömn till en annan plats vid sjön.







Här kommer två till som skall
landa bland alla de andra.





 Helt otroligt att de får plats att gå ner, när man ser hur tätt det är mellan fåglarna.

De var en dag vid Hornborgasjön i Västergötland.
Lite sol men kalla vindar var det så händerna var stela när vi vände kosan hemåt, mycket nöjda och glada.
Önskar er alla en fin dag
Kram Meta

10 kommentarer:

Mejrams! sa...

Vilken upplevelse det måste ha varit, herregud vilken syn! Ha en fin kväll! Kram Merja

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket underbart vårtecken! Då är de nog snart här hos oss, vi har en liten fågelsjö som brukar vara välbesökt av tranor och andra flyttfåglar.
Kram,
Regina

Cat sa...

Nu blir jag verkligen avundsjuk!! Jag älskar de stora mäktiga, men så gracila, tranorna och skulle verkligen vilja se dem vid Hornborgasjön.
Ha de gott. Kram, Catarina

Lotta sa...

Wow, så fint att se dem där och tur för oss att de inte är här!!!!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så häftigt, jag har alltid velat se detta i verkligheten. Jättefina bilder du tagit.
Kramar
AnnaMaria

lavendia sa...

Jag har också varit några ggr vid Hornborgasjön. Det är mäktigt. Häftiga fåglar och de håller visst ihop hela livet. Om en dör vet jag inte hur dom gör.
Jag har också sett några par vid "vår" sjö.

lisashus sa...

Åååh, så du var DÄR! Det måste varit en häftig upplevelse! Så otroligt många det är! Nu får vi hoppas att de kommer med våren!
Lisa

Högagärde sa...

Vilken upplevelse det måste vara. Har själv aldrig varit där samtidigt med tranorna. Du verkar ha fått kläm på din kamera riktigt bra. Fina bilder. Kram Elisabeth

LÁrt de Vivre sa...

Kan bara uttrycka - häftigt!!! Där hade man verkligen velat vara med sin kamera

Kram Kajsa

Anonym sa...

Wow - underbart!