Bloggintresserade

lördag 22 mars 2014

Trädgårdsfärger. Randigt


 Hej alla vänner!

Ja ja jag vet att jag hade fel för mig, det är inte slut än. Men ni fattade ju det hela.
Randigt var det................ 
Det får bli lite vårblommor från mig idag.



En av mina penséer är allt lite randig längst in.










Krokusar som är randiga har jag med.






 

 Jag gjorde en upptäckt när jag letade randiga krokusar. Alla var randiga på olika vis.

 




 


Längst ner från stjälken till blomman fanns 
det ränder i olika färger.Vilken färg än själva blomman hade.
 




 











Hurra vad glad jag blev har satt dubbla snödroppar, måste vara förra hösten därför minns jag det inte. Det är bara en blomma i år som är grön och vitrandig.










Den lilla söta vårlöken är också grön och gulrandig




 




 Så här stor har min tulpan blivit. Klarat de kalla nätterna har den med.




 


 Till sist en blå skilla
De har inte riktigt kommit igång än hos mig. Annars brukar det vara alldelens blått och violett av dom.






Det här var mitt bidrag till Trädgårdsväxter hos Charlotta
Kolla in där och se dom andras bidrag
Ha en fin helg
Kram Meta

8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackert randigt! Härligt med så mycket fina vårblommor hos dig!
Ha en skön helg!
Kram,
Regina

lavendia sa...

Jättefina randiga motiv. Vårlöken var ju för häftig. Trevlig helg!

Anette sa...

Jag satte också dubbla snödroppar i höstas. De är lite ynkliga, men vi får hoppas de sätter fart nästa år. Det är nog så att många blommor har lite ränder i sig, fast man inte brukar tänka på det. Ha en fin vecka. Anette

Tittis trädgård sa...

Härligt många vårtecken som är randiga! Den dubbla snödroppen är verkligen söt:-)

Tittis trädgård sa...

Härligt många vårtecken som är randiga! Den dubbla snödroppen är verkligen söt:-)

Änglarum sa...

Hejsan! fina blomster :) i dag ser ut att bli härligt koloni väder,vi har ju lite rörigt här hemma nu,så jag vet inte om jag skall fly fältet i dag eller om jag skall trängas med snickaren..ha det gott< kram Jessica

Rost och rädisor sa...

Så mycket randigt du hittat och flera som man inte alls tänker på vid första anblicken tex tulpanblad, dubbla snödroppen (som alltid vänder näsan nedåt) och gula vårlöken.

Så rar de är!

/Anette

Charlotta sa...

Scillorna kommer nog snart, ett hav av blått. De har sina tydliga ränder och du har hittat massor med blommor med ränder. Härligt!

Välkommen till finalen på lördag. Då frossar vi loss i favoritfärger från förra säsongen. Nu äntligen börjar ju årets färger visa sig. :))