Bloggintresserade

onsdag 12 mars 2014

Underbara onsdag hos växthusliv. "Främling"

Hej alla där ute!

Ny onsdag och nytt tema. Idag är det "Främling".


Hos mig finns det inte så mycket av främlingar. Jag gräver och gräver flyttar lera hit och dit för att få lite struktur på min igenväxta koloni.Så de främmande växter som vill komma hit har inte så stor chans att etablera sig.

En dag för två år sedan dök det upp något jag inte hade planterat.Den hade en grågrön färg på blad och stam,Jag gissade på en vallmo.
Jag tokgillar dom så den fick stå kvar för att jag skulle få se vad den hade för färg.
Det är inget jag ångrade alls. Den var så fin och välkommen till mig.Nu kommer de varje år och är ingen främling längre.




 Mitt bidrag denna veckan till Underbara onsdag.
Vill du se fler främlingar så kika in där.
Önskar er alla en skön mitt i veckan dag
kram Meta

8 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Snygg vallmo och fin tolkning av temat!

Önskar dig en solig och skön kväll

/Anette

lavendia sa...

Sådana överraskelser är välkomna. Den är jättefin. Jag ska faktiskt satsa litet mer på vallmo. Jag är så trött på prästkragar (som jag egentligen tycker om) som bara lägger sig ner.

Tittis trädgård sa...

Sådana snygga främlingar är välkomna hos oss också:-)

Mejrams! sa...

Hur vacker som helst, trevligt när sådana främlingar flyttar in. Kram Merja

Jannibele sa...

Hvilken herlig Valmue "Främling". Sånne overraskelser bringer stor glede. Jeg er som deg, fullstendig tok etter valmuer. Denne var utrolig fin. Ikke sett den før. Den har fått sin faste og gode plass hos deg ser jeg:)

Felix sa...

Åh, vilken vacker vallmo! Fantastisk färg! Säg till om du får frön över... ;-)

Roligt att du vill vara med och fira! Jag reserverar 3 lotter till dig, så får du väl hålla tummarna extra hårt...

Vårhälsningar
Elisabet

stardust sa...

The arrival of poppy from nowhere - what a pleasant surprise! I like the color, so exquisite. Once the stranger is tamed, it’s not a stranger anymore, indeed.

Yoko

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en vacker främling, såna får gärna rota sig här också.
Solig kram/AM