Bloggintresserade

lördag 8 mars 2014

Trädgårdsfärgen är Aprikos idag

Hej alla fina vänner!

Den här veckan den har bara rusat iväg antagligen för att jag varit på så många behandlingar och röntgen det sista var igår med bassängträning och egen ledare, då känner jag mig lite speciell och att mina problem är tagna på allvar.

Nu är det annat som skall avhandlas. Det är färgen Aprikos.

Så här ser den ut i min trädgård.


Om vi börjar på våren så har jag alltid några aprikos penséer 
 

Under året köper jag gärna aprikos rosor att ha inne i lägenheten.




Den här papegojtulpanen har jag haft i rabatten. Är inte så nöjd, för den kom  upp med många blommor ett år.Året efter var det några få. Undrar om det kommer någon i år. Annars får det planteras nya i höst.


Sen kommer sommaren och då har jag några rosor som jag gillar lite extra både färgen och formen tilltalar mig.
Här är det Amber cover.

 

Här är en mångfärgad ros från Aprikos till vit. och det är Ghislaine de feligonde

 
Och naturligtvis den här Lady Emma Hammilton










På hösten har jag hallon som är lite aprikos till färgen även om den hete gul.

Det finns många fler aprikos växter hos mig men idag får det räcka så här, ska väl inte trötta ut er totalt. Det finns många fler att besöka och beundra deras växter hos Charlotta

Önskar er alla en fin söndag i solen som värmer så. 
En fika ute skadar ju inte.
Kram Meta

8 kommentarer:

Hajan sa...

Det var inte dåligt så många
våxter Du fått fram i alla fall.
Bra gjort.
Det är en vacker färg
trevlig Lördag

lavendia sa...

Det låter som att aprikos var en bra färg för dig. Jag gillar den också, fast jag inte har så mycket.
Precis varit på Blomsterlandet och idag fick två dubbla julrosor följa med hem. Kunde inte välja. Trevlig helg, trots bekymmer med hälsan!

Maribel sa...

Härliga aprikos växter.Rosorna är fina. Trevlig helg!

Charlotta sa...

Wow, här finns så många vackra aprikosfärgade blommor och bär. Rosor är väldigt läckra i aprikosa nyanser.
Ha det gott och hoppas att du får riktigt bra experthjälp med hälsan. Trädgården gör det sista för det riktiga välbefinnandet sedan. :)

Helena sa...

Oj oj aprikos jag känner att jag bara måste ha det till sommaren.
KRAM från mig!

Anette sa...

Du tillhör nog undantagen - vad mycket du har i aprikos. Underbara rosor!
Så bra att du får hjälp med dina besvär och med egen tränare dessutom. Ha det så fint. kram Anette

Martas rike sa...

Tråkigt att höra om röntgen och behandlingar, hoppas du får all hjälp du behöver. Livet stannar upp när sjukvården blir en del av det, men vi har ju inget val. Förr eller senare drabbas vi alla. Det låter banalt men det jag menar är att vi har det gemensamt. Dina rosor är fantastiska.
Marta

Tittis trädgård sa...

Härligt att du är på gott humör trots krassligheterna och försöker njuta av livet så gott det går. Skönt att du nu får hjälp och förståelse, för det behöver man verkligen när man är sjuk, det vet jag av egen erfarenhet. Underbart med dina fina rosbilder, jag fick sådan sommarlängtan när jag såg dem. ha en skön helg/ Kram Titti