Bloggintresserade

torsdag 20 mars 2014

Glädjeämnen

Hej alla vänner där ute i världen!

Nu är det snart helg igen. Ännu en vecka med lite vårvinter både här och där har jag förstått, hos er bloggare. Vi har det ganska så bra, ingen snö, lite kallt och lite regn. 
Det sägs att nederbörd på våren gör växterna gott, vi får väl tro på det.
Ska passa på att ta jord och gödsel till kolonin idag då mannen är hemma med bilen.Vem vet vilken dag det går att börja plantera ute igen.Det är ju lite väl tidigt än men det går inte att låta bli och längta.Och fort går det.

 
För några dagar sedan satte jag lite frön på test, de är rätt gamla några år så inte trodde jag att det skulle bli något. på tre dagar kom de.(dålig kvalitet på bilden men det är genom plast)
Undrar om de också längtar ut i solen<<<


Det skall bli skönt när jag får ta upp växter till kolonin, det är så trångt. De får inte det ljus de behöver, det märks på en del.
Hemkommen från kolonin igen.
Det känns så bra att komma dit och upptäcka att varje gång så har det kommit nya växter i mina odlingar.En del har jag glömt att de är planterade

Den första jag ser är Tibasten som har slagit ut med små söta rosa blommor.
I samma rabatt blir det fler och fler vita krokusar, De lyser så fint välkomnande.







Så rolig den röda kejsarkronans topp ser ut.








Tulpanen den får mer och mer orange färg, lite sol nu så slår den ut.







Hej hopp här kommer det visst lite gula irisar, de minns jag inte att jag satte ner.








Den blåa har också slagit ut , det kommer inte så många ser jag, undrar var de andra har tagit vägen.






Till sist en ensam lite krokus från det gamla som fanns här, hoppas på att de skall bli fler.




Så långt min torsdag,
Önskar er alla ett härligt slut på veckan.
kram Meta

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läste någonstans att frö kan gro snudd på i evigheter, jag har också sått gamla och det har växt som vanligt. Härligt och se alla vårblommor som sticker upp nu.
Kramar/AM

Hajan sa...

HEJSAN LILLA VÄN, DET ÄR SPÄNNANDE VÄDER just nu. här är precis mörkgrått nästan som det skulle bliva åska. Men det är
nog svö på gång tror jag, så roligt att se alla dina små skott
som sticker upp. Det kommer att bliva SÅBRA, SÅ SMÅNINGOM TROR JAG.Ha en bra kväll nu så kanske vi hörs i morgon

kram från Hajan

Mejrams! sa...

Förstår att du längtar till kolonin, så härligt att se när det börjar gro och spira. Kramen!

Anonym sa...

njut av slutet på Veckan Meta. Det ser härligt ut hos dig. :)

Törnrosa sa...

När jag ser dina bilder undrar jag om vi bor på samma planet. Här är allt vitt, vitt, vitt efter drygt 4dm snö igår. Men kanske, om några dagar, är vi tillbaka med våren igen.
Törnrosa

Tittis trädgård sa...

Vilken lycka när det börjar gro! Tänk vilken livskraft det finns i frön. Jag ser att våren kommit långt hos dig, här har vi fått 2 dm snö denna vecka:-(

Cat sa...

Åhh så vackra bomsterbilder. Jag bara älskar iris, men lyckas aldrig få dem att blomma mer än en gång, är det några djur som äter dem tro?
Ha de gott. Kram, Catarina