Bloggintresserade

tisdag 18 mars 2014

Smått och gott




Hej mina vänner!
 
När det känns tungt,vilket det ju gör ibland, så blir ett paket en ännu större glädje. När jag sen såg varifrån det kom och med vinsten från Gamla affären då blev jag ännu gladare.Tack så mycket


En liten lavendelpåse som doftar sååå gott. Har kommit på mig själv att jag går och snosar i den när jag känner längtan till sommaren och kolonin.
Förresten. Är det någon som har sett den fina linéan i någon blomsterbutik????
Jag skulle vilja ha den hos mig på kolonin, i kruka eller rabatt,

Kortet är från Vita ranunkler, det måste vara en av hennes vackra kransar som hon gör.
Linneservetten med det fina rutmönstret är en underbar sak. Allt kommer från Dahlåkra Damast
Ni måste bara gå in och kolla uppger ni Gamla affären som kod så får vi 10% när vi handlar där, till den 9/4. Så passa på.

Den lilla kvisten, är en körsbärskvist, som jag gjorde ett litet test med. Jag har haft flera legat på balkongen utan vatten i 1 mån. Nu har den stått i vatten inne i ca.en vecka och se den blommar. Så nu kan jag plocka många kvistar och ha på lager  nästa vår.



Anars har dagen inte bjudit på så mycket intressant.
Har bakat några vardags kakor med banan och äpple. Jag gör en vanlig enkel sockerkaka som jag har smakämnen i.

  Har varit på vårdcentralen på värk och stresskurs. Det har hittills inte varit något nytt för mig. Hoppas jag kan dela med mig lite av mina erfarenheter i alla fall, till de som går för första gången.
Det krävs att vi skall vara med på så mycket aktiviteter som möjligt när man är sjukskriven, när skall vi då kunna återhämta oss för att bli bra.Visst är det bra att vi får redskap för att kunna hantera våra problem.Ibland blir det bara för mycket känner jag.
Önskar er alla en fin dag i morgon.
Kram Meta

4 kommentarer:

lavendia sa...

Man ska vara frisk för att vara sjuk, sägs det. Hoppas du blir bättre och då blir en liten vinst litet uppmuntran.

Hajan sa...

håller med ovanstående, det är
ett bra uttryck.
Men ibland kan man ju inte
säga NEJ heller så är det bara.

Rost och rädisor sa...

Grattis till vinsten! Kakorna ser goda ut, sitter här och blir jättesugen mitt i natten...

Att vara sjuk är minsann ett halvtidsarbete. Hoppas din värk är av ett sådant slag att du kan krya på dig.

/Anette

Felix sa...

Grattis till den finfina vinsten! Jag såg allt att det var du som hade vunnit. ;-) En vacker vinst!

Jag håller med dig om att vara sjukskriven i vissa fall kan vara lika jobbigt som att vara på jobbet, om man ska delta i många aktiviteter i stället för att få den välbehövliga återhämtningen i lugn och ro. Vi fungerar olika, och för en del personer (och sjukdomar) kan det vara lugnet som behövs. Hoppas att det blir bättre framöver! För min del blev det bättre när det blev klart med 25 % sjukersättning för ett år sedan, och den tiden kan användas till återhämtning i stället för ständiga rehabmöten, läkarbesök, Försäkringskassan, överklaganden av indragen sjukpenning m.m.

Var hittade du modelljärnvägen som du visade bilder från? Är det något som man kan besöka? Min bror har en modelljärnväg som han byggde när han var tonåring. Det kanske kan vara ett utflyktstips för honom...

Vårhälsningar
Elisabet