Bloggintresserade

söndag 2 mars 2014

Vårspaning.

Hej mina vänner!

Den här veckan har bjudit på en del sol och klarblå himmel men också regn och grå dimma och lite kallare på nätterna. Det är väl så vi är vana att ha våren.
Bra tycker jag, för då hinner vi njuta mer av det som väntar oss i både blommor och annat som hör våren till.



Vad som hänt på min koloni under veckan är att den rosa julrosen har slagit ut med några fina blommor.

Nu väntar jag på den mörka nästan svart.Den har inte blommat än hos mig sedan  jag planterade den. Tre stora knoppar hoppas jag, är på gång i år.






Har lite svårt att komma på vad detta är för hängen men tidiga är de och i full "blom".




 Igår och dag har det regnat och varit gråare än grått här.
Inte har den bråttom våren inte.Trotts detta så är det rätt skönt i luften. Det finns ju "bara dåliga kläder" sägs det jag kan bara instämma.






Gå in till Annika östlund där hittar du fler vårspaningar i hela vårt avlånga land.
Önskar er alla en fin söndag
Kram Meta

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin färg på julrosen, och den mörka kommer blomma magiskt.
Hängena får jag nästan nysatack av, är allergisk.
Stor kram
AnnaMaria

Violen sa...

Härligt vackert i din koloni! Gillar att det finns färg där, har sett alldeles för mycket grått dis och dimma sista veckan!
Ha det gott i kolonin!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Köpte tulpanerna i måndags, och kransen hänger kvar än, men börjar se lite ledsen ut.
Kramar/AM

lavendia sa...

Just de långa hängena har jag också undrat över. Det blir att kolla upp det.
Din cerise julros är väldigt fin. Du visar nog den svarta när den kommit igång.
Som sagt, du har tydligen litet bättre väder på din sida.

Marit sa...

Julerosen din er så fin, nydelig farge.
Jeg er på vår-jakt jeg også, i dag fant jeg min første hestehov, hurra he he.
God søndag fra Marit.

MarJE sa...

Herlige vårteikn hos deg.Deilige tider vi går i møte.
Så flott farge på julerosa.
God Søndag.

Rost och rädisor sa...

Hassel heter busken med de uppseendeväckande hängena som många är allergiska emnot.
Julrosorna alldeles beårande. Vilka primadonnor!

Allt gott
/Anette

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Du kan glede deg til mange fine dager i kolonier framover nå. Ha ei flott uke ;:OD)

Annika sa...

Vilken vacker julros!
Här tittar jag just nu ut genom fönstret på ett av de bakslag man helst vill slippa. Snön faller med stora tunga flingor. Nåja, inte annat att vänta i början av mars.
Ha det gott!
Kram Annika

Anette, Mitt hörn av världen sa...

Vi fick ju i alla lite sol på oss i början på veckan, men nu är det grått och trist igen och hos mig har det snöat. Som tur är så smälter det fort. Härligt med julrosorna. Mina är bara små knoppar ännu. Ha det så gott. kram Anette

Caroline sa...

Vilka fina julrosor du har, den mörka ser väldigt läcker ut! Har själv en vit, men funderar på att köpa fler färger, de blommar ju så fint på vårvintern.