Bloggintresserade

onsdag 1 juli 2015

Först ut

Hej alla vänner!

Just det, som det ska är den här pionen först ut. Idag slog den ut. Några veckor för sent tycker jag. Det är klart jag får ju njuta länge istället då.




De vita är också på gång nu. En varm dag som idag så har den också slagit ut.


Den där vackra röda vallmon som hade flera knoppar. Den heter nåt med lila vllmoknopp. De nya knopparna är lite åt det lila hållet.
 




 Den röda skulle jag vilja dela och sätta  i det röda landet.Undrar om jag lyckas.



De här vita ruggarna av små allium har nu slagit ut, under mina rosor.
De är som en boll av små stjärnor med små lila streck på varje kronblad.
Så söta.






Idag har det varit en pysseldag, vi har jobbat lite med lammöron.
E. gjorde en ask med lammöron och fjärilar från servetter,





Nu äntligen har värmen kommit. Jag njuter och har det bra.
Hoppas ni också njuter av värmen.
Kram Meta

18 kommentarer:

Inger sa...

Skönt att sol och värme äntligen har kommit till dig.
Förra sommaren flyttade jag min rosa orientvallmo, lyckades tydligen inte få upp hela plantan för den finns kvar och på nya stället har den inte alls tagit sig. Och ingen blomning i år.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Både pion och vallmo är fantastiskt
vackra, och är dom inte extra stora
iår... Här har snart alla pioner blommat
över, har varit en bedövande doft på kvällarna.
Kramar/AM

Snäckskalsdalen. sa...

Jaa, jag njuter och det ser ut att bli en fin dag även idag, om inte finare än igår, det är redan riktigt varmt ute och jag var en sväng med kameran och såg att våra pioner också blommar som tokar!
Så söt den lilla alliumen är!
Agneta kram

Cat sa...

underbara piontid :-) Finns inte så mycket som slår dem just nu, skulle möjligen vara doften av shersminen då.
Ha de gott. Kram, Catarina

Mejrams! sa...

Underbara pioner och visst är det härligt att det äntligen har blivit varmare! Ha det gott i solen!

Mejrams! sa...

Underbara pioner och visst är det härligt att det äntligen har blivit varmare! Ha det gott i solen!

Mejrams! sa...

Underbara pioner och visst är det härligt att det äntligen har blivit varmare! Ha det gott i solen!

Tittis trädgård sa...

Härliga pioner och vallmo. Visst är det härligt med lite värme äntligen, idag har vi 30 grader här, knappt att man fattar det./ Titti

Erikslundsliv sa...

Pionerna är verkligen sena i år! Hos mig är det fler knoppar än någonsin men än har de inte slagit ut. Bara Dillpionen som har blommat över redan. Nu njuter vi i värmen!
Kram, Ann

Leena sa...

Ville bara säga hej i sommarvärmen. Visst är det skönt att sommaren äntligen har kommit. Jag följer din blogg, om än inte dagligen. Försöker ransonera min tid vid datorn. Jag är så imponerad av alla blommor som du har - din koloni måste ju vara jättestor! Ha det gott! Kram, Leena

A House With A View sa...

Sååå vackert med pioner!! En ljus rosa står högt på min önskelista :) Vilken vacker röd vallmo, mäktig!! Min vallmo sprider sig blixtsnabbt men det kanske är olika hur lätta de är att flytta och odla. Vackert med allium också, sådana vill jag också ha!!

Kramar aka

Inger Marie sa...

Vakkert...vakkert det blomstrer hos deg!
Og så flott arrangement med lammeøre:)
Nyt sommerne:)

Anonym sa...

Så fina blommor! Vallmon tilltalad mej mycket, vilka färger och så fullkomlig!
Ha det bra i värmen!

Katta sa...

Gör ju inget att de blommar sent då får du njuta nu i stället :) de där Vallmoblommorna är helt fantastiska! Kram Katta

Hajan sa...

Det är jätte roligt att följa Era bloggar. Jag har ju inget sådant att jämföra med.
Jag tycker Ni är jätteduktiga allesammans, vilket jobb
Ni utför, jag önskar er alla "lycka till "



kram Hajan

Kolonilotta sa...

Jag njuter verkligen fullt ut!
Riktigt vackra Pioner. När jag åkte från kolonin i onsdags hade min sista fortfarande inte slagit ut än.
Men jag vet att det kommer stå i full blom när jag kommer dit imorgon!
Kram till dig!
Susanne

AnitasVäxtkraft sa...

Fantastiskt vackra vallmo du har, här i Blekinge har Vallmon blommat över för i år. Det är ju så det är i vårt avlånga land. Önskar dig en fin helg, här är det 30 grader varmt och det har varit en skön kväll /Anita

maryaustria sa...

These are wonderful flowers. I love the poppy!