Bloggintresserade

torsdag 16 juli 2015

Sol och tester.

Hej alla vänner!

En dag med massor av sol har det varit idag. Jag glädjer mig så åt det. När det är 20 grader lite svag vind och sol då mår jag som bäst.




Idag tog jag upp den första potatisen här hos mig. Har säkert varit klar tidigare men jag har liksom inte kommit mig för.


Idag passade det bra för en väninna har varit här, då blev det sill och nyupptagen potatis. Det var mums att få sitta i skuggan av parasollet och ha det mysigt.




Vi hade massor att prata om och så har vi köpt våra kameror samtidigt så vi har massor att testa och pröva nya grejer vi hittat när vi träffas.
Så kul det var. Svartvitt, med en svart kant och en hel del andra konstigheter blev det här är lite exempel.
 


Det här är den vanliga bilden.




Det här gillade jag skarpt. En svart sky runt motivet. 
Alla blev inte lika effektfulla.

 



Den svartvita är också kul att göra. Tänk så här såg nästan alla bilder ut förr när man fotade.

 
Också snyggt med svart bakgrund.


De här minns jag inte vad det var för effekt.
Trädet är min sparrisplanta i alla fall.

Undrar om jag kanske ska gå en fotokurs i vinter. Det finns massor att utforska känner jag.
I morgon är en ny dag och vad som händer då det vet jag inte förrän då. Tar dagarna lite som de kommer just nu. Det behövs efter en intensiv period känner jag. Det finns lite kvar att göra i sovstugan och en yttervägg som ska målas. Så kanske jag tar itu med det vi får se.
Ha det så gott med ännu en ny solig dag
Kram Meta

7 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Så gott att få äta egen färskpotatis och sill på din fina koloni!
Man borde nog gå en fotokurs så att man kunde använda alla finesser som finns på kameran. Nu använder i alla fall jag bara några få inställningar som jag lärt mig, men det finns ju så mycket mer att lära sig.
Kram, Ann

Annika Christensen sa...

Hej

Förstår att du njuter så mycket du har som blommar och rosväggen var ju helt magisk!
Allt gott
Annika

Tittis trädgård sa...

Så härligt att få äta egen potatis till sillen. Och sedan få njuta av alla vackra blommor du har på din fina koloni. Det gäller att samla på sådana sommarminnen så man har något trevligt att tänka på i vintermörkret.
Kram Titti

Rost och rädisor sa...

Underbar lunchhörna och egna pot smakar bäst.
Sommarkram
Anette

Kolonilotta sa...

Va roligt att leka med fotografier.
Tänk vad man kan göra nu för tiden!
Och nyskördade potatis. Mums.
Min kom ner jätte sent så jag får nog vänta ett bra tag till!
Härligt att ni fick så fint väder.
Här dundrade Oskar hela kvällen igår men inget regn hos oss.
Kändes rätt lustigt att gå i skogen i solen och samtidigt höra oskan längre bort! :)
Ha en jätte fin helg.
Jag kämpar på för att tillfriskna snabbt.
Blir sängen för mig om en liten stund!
Kram på dig! ♡
Susanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har hållit på att måla hela dagen, både möbler och väggar utanpå huset. Jag gillar att måla och tänk vad lite färg kan göra skillnad. Vad roligt att prova sig fram med kameran. Jag har funderat på att gå fotokurs många gånger men det har aldrig blivit av.
Ha en finfin helg!
Kram,
Regina

Cat sa...

Härligt med egen potatis, nyupptagen är ju den bästa :-)
Visst är det roligt att testa lite med kameran, varje test är ju ny kunskap.
Ha de gott. Kram, Catarina