Bloggintresserade

tisdag 21 juli 2015

Annorlunda.....................

Hej alla vänner!

Idag vräker regnet ner stundvis, solen kämpar för att komma fram, den har det jobbigt idag känner jag i ögonen. Hoppas det blir sol innan kvällen i alla fall.(Det blev inte det)

För några år sedan köpte jag en så fin klematis. Små vita blommor och mörka blad. Den blir inte så hög och stor så den får växa på min pelare till stallyktan.
 

 Jag är ju så förtjust i olika sorters blad både i färg och form.Föll pladask för den här.

 
  Här om dagen såg jag den första trollsländan här hos mig. Det brukar vara många lite senare på sommaren

 



De är så vackra med sina guldlysande vingar. Så tunna så.
Det är inte lätt att fånga dem på bild men den här satt villigt kvar för att fotas.
Nu har jag hittat namnet på den bärnstensfärgade rosen. Den är så vacker och har såå mycket knoppar i år, blommar för fullt nu. "Amber Cover" heter den. 
Bredvid den kommer de senast satta Irisarna.
Det är en aprikos och en tvåfärgad Aprikos och lila. Hoppas de blommar nästa år, brukar ju ta nåt år innan de kommer med blommor.
 
Jag har inget emot när blommorna sticker iväg på egna utflykter. Den här står vid grinden i en kruka.



 

Bland alla mörka blad fick jag idag se en knopp till en vit julros. Känns lite fel nu.



Och bredvid kommer en härlig knopp på min blå Afrikas Lilja.

Nog är det annorlunda i år allt.


Önskar alla en solig mitt i vecka
Kram Meta

4 kommentarer:

Inger Marie sa...

Så herlige bilder fra hagen din...så mye fint og inspirerende å se:)
Rart at du også har probelmer med valmuene iår,ser mange har det..veldig rart..
Fine sommerdager,selv om vi må tåle lave temperaturer og nedbør:)

Tittis trädgård sa...

Så mycket fint som blommar hos dig. Att julrosen blommar nu kan man nästan förstå, den tror väl att det varit vinter nu när sommaren varit så trist och kall. Allt verkar lite uppochner i år./ Kram Titti

Cat sa...

Åhh jag har inte sett några trollsländor ännu i år. De är så vackra och rogivande att titta på.
Mina agapanthus har också några få knoppar i år, men de har ännu inte börjat visa färg. Men snart så...

Ha de gott. Kram, Catarina

Cat sa...

Åhh jag har inte sett några trollsländor ännu i år. De är så vackra och rogivande att titta på.
Mina agapanthus har också några få knoppar i år, men de har ännu inte börjat visa färg. Men snart så...

Ha de gott. Kram, Catarina