Bloggintresserade

tisdag 26 mars 2019

Nu är jag här igen.


Hej vänner som finns där ute.

Det är inte mycket som hörts från mig sedan Jul. Ibland väljer jag andra saker än att sitta vid datorn. Ni som följer mig på Instagram vet nog ändå vad som har hänt.

Vi bygger på vår kolonistuga och det är mycket som ska göras när man bygger själv. Mannen snickrar och jag hejar på och målar. Det går framåt och nu börjar vi se en ände på det hela. Så min tid kommer att räcka till andra saker nu åxå.

Det är vår i luften hos mig.
 



Snödoppar och blåsippan har titta upp. 






 Julrosor och några
 krokusar


 





 

Idag såg jag att Tibasten har börjat blomma, några blåvita irisar smyger upp tillsammans med mina snödroppar.









 


Det ska bli spännande att se när Kejsarkronan slår ut hur många det blir.

 




Kunde inte hålla mig utan det fick följa med lite penséer hem idag till trevåningen som står på bordet vid lillstugan.
Det smyger fram lite av varje nu när vi kan vara mer på kolonin.





 Det här var en vårhälsning från mig. Nästa gång får ni se mer från stugan Kanske vi är inflyttningsklara då.
Kram Meta


6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Kul att du är här igen! Ser mycket fram emot att få se mer från stugan, ni är såå duktiga båda två!

Glad vår!
Kramar från Eva-Mari

Maribel sa...

Hej Meta!
Det händer mycket både ute och inne på kolonin. Dina rabatter ser härliga ut, med allt som blommar redan.
Ha det bra /Marika

Cat sa...

Välkommen tillbaka :-) Vad kul att få följa ert år på kolonin igen.
Ha de gott. Kram, Catarina

LINDA sa...

Hej!

Så härligt det låter! Menar du att ni kanske är helt färdiga till påsk och flyttar in ”på riktigt”?

Så fantastiskt med tibast i trädgården! Det måste jag leta efter på plantskolorna. Tibast doftar ju så gott och blommorna är alldeles underbara där på den kala grenen.

Väldigt trevligt att ”hitta” dig på bloggen igen :D

Kram och trevlig helg!
Linda

HWIT BLOGG sa...

Härliga små vårtecken, TÄNK vilken härlig tid vi har framför oss!
Kram från Titti

blooming home and garden sa...

Herlige vårtegn!
Her i Norge er det fortsatt endel snø,men det smelter vel rsakt nå,

Klem, Ida