Bloggintresserade

torsdag 2 april 2015

Blommig fredag Solsken

Glad Påsk på er alla vänner!


Blommig fredag igen, jag har ju fuskat några fredagar, är man på resande fot så blir det liksom inte av.
Nu har jag lite huvudbry. Tänker så här.


Två stora solar som lyser i solskenet av den riktiga solen.

Den här riktigt härliga vårsolen hoppas jag verkligen vi får se mycket av i Påsk.








Det är inte bara vi som längtar efter solsken som ni ser. De blir sååå aktiva då solen lyser.






Snart kan jag hänga ut min penséring på väggen. Väntar bara att solen ska värma upp luften så den inte fryser till is.





Att få äta lunch i solskenet det gillar vi när det jobbas på kolonin.


På min balkong lyser solen ännu på mina tulpaner, de har stått i tre veckor nu. Visst blir man glad av det.






På Zetas trädgård lyste solen på oss
och på alla blommorna, så de visade sin bästa sida för att göra oss köpglada.
Tänk vad solen kan göra mycket och den är gratis med.


Önskar er alla en solig Påsk.
Vill du se fler inlägg kolla in blommiga fredag. Här finns många soliga inlägg. 
Påsk kramar till er alla från Meta

31 kommentarer:

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja det är för härligt, vi behöver sol! Ofta! :)
Så fina bilder, o lite ängslan om pensee'erna, samma här!

Hoppas på vackert vårväder och en GLAD PÅSK på dig!
Kram Ewa :)

Hans sa...

Vilka härliga bilder med solsken, det behövs mycket solsken i alla fall här i norr där snön ännu ligger kvar.

På din fråga om rödkvannen så kan jag berätta att den inte alls tar så stor plats, det mesta av den växer ju rakt upp, men några kvadratdecimeters utrymme får man nog räkna med för varje planta.

Ha det gott!

Anette i Torsåker sa...

Du har funnit mycket solsken Meta! fika i solen det slår det mesta.
Glad Påsk!
/Anette

trädgårdsdrömmar sa...

Mer solsken till folket.Vi behöver det verkligen.
Glad Påsk.

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Härliga bilder med sooool! Vackert, vackert och så mysigt att äta lunch i solskenet. Det slår det mesta!
Glad Påsk!
önskar
Katarina

cissi sa...

Sol ger verkligen energi....man orkar hur mycket som helst när den skiner! :)

Maribel sa...

Fina soliga bilder, visst blir man på gott humör och full av energi av de härliga solstrålarna. Ha en skön Påskhelg!

Ninnis sa...

Underbara bilder i härligt solsken...=)
Go å gla påsk....!!!

Kram Ninni

Katta sa...

Här har vi sol just nu men det kom också några flingor snö nyss så nån sån där varm påsk lär det ju inte direkt bli. De där röda julrosorna är ju makalöst vackra! Såna rosa tulpanlökar har jag med, de har stått i två veckor nu utan att öppna sig men jag glömmer att ta in dem på natten ibland så det kan ju bero på det. Ha en fin fortsättning på påsken, kram Katta

A House With A View sa...

Åh vilken häääärlig portion vårdos jag fick här inne hos dig nu :) Så fint att pynta vårens ankomst med vackra tulpaner och penséer. Tyvärr har jag inte sett till några blommor i mina rabatter ännu, längtar :)

Önskar dig en finfin påskhelg! Och jag tror att solen kommer att förgylla påsken om inte väderleksgubben tippat allting fel :)

Kramiz aka

Erikslundsliv sa...

Vilka härliga vårbilder! vi firar påsken i Lappland med massor av snö och sen efter påsk börjar våren på riktigt för mig. Då åker alla vintersaker bort och utemöblerna fram hemma hos oss.
Ha en trevlig påsk!
Kramar, Ann

Helena sa...

Underbara foton med sol! Vår och mycket härligt att se framemot. Fin påskhelg till dig!/Helena

lisashus sa...

Hoppas att din långfredag blev blommig och lika solig som här!
Önskar dej en Glad Påsk!
Kram
Lisa

Carita och Bertel sa...

Så härliga solbilder, det behöver vi alla nu efter allt gråmulet. Ha en fin helg. Carita

Tante Rose sa...

Så fine bilder, det varmer litt bare å se på dem. :) Ha en fin påske!

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Meta !
Tittar in till dej för att önska dej en mysig och skön Påskhelg !
Hoppas allt är bra med dej ♥
Kram Anneli

Villrose sa...

Solglade blomster hos deg!
God påske :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en Glad Påsk och sköna lediga dagar!
Kram,
Regina

Unknown sa...

Håper du har fått mye solskinn og kos i påsken:)

Leena sa...

Åh, har du varit på resa, så härligt! Och ännu härligare att komma hem och se att allt är i ordning. Vi har ju haft några sköna dagar nu och det är så gott att vara ute och jobba. Jag springer (ja, går) mellan huset och växthuset nu hela tiden. Du bor ju rätt nära här så om du vill få någon blom- eller chili/tomat-planta så kan du höra av dig. Jag fick för mycket av en del. Jag vill inte slänga bort plantor ...
Glad påsk!

Mias Trädgård sa...

Härliga bilder! Ja, de behöver mat de små stackars nyttodjuren! Fiffigt med den gamla kakformen! :) Underbart arr med julrosor på den sista bilden! Ha en Glad Påsk! :) Mia

Koloniterapi sa...

Glad påsk!

Anonym sa...

Ja, solen är egentligen det enda vi behöver just nu. ALLT blir så mycket lättare och vackrare med solsken. Kul med besök på Zetas. Hoppas jag också hinner med ett sådant i sommar.
Kul att ses senast även om det blev kort... Hälsa dottern så mycket också.
Kram till er båda och glad påsk!

Inger sa...

Glad Påsk!
Vi har haft både sol, regn och snö idag.

Sofie sa...

Härligt med solens strålar på växterna. Inget slår att äta ute i solen. Roligt med Zetas, jag hoppas komma dit i sommar. Ha det fint och glad påsk!
Kram Sofie

Cat sa...

Så vackra, blommig och soliga bilder.
Visst är det härligt med solen som tittar fram, även om den idag har bytts av med snöfall :o Ombytligt så det förslår!
Ha de gott. Kram, Catarina

Rost och rädisor sa...

Imponerande tulpaner. Önskar att de fanns på lök här också.
Glad påsk
Anette

Hajan sa...

Jaa, vi hade också sol, men vid 17 tiden i em så haglade det som bara den.
Men i morgon bliver det sol igen,
vi får ta vädret som kommer.
kram Hajan

Änglarum sa...

Hej tittar in för att önska dig en Glad Påsk.typiskt April väder ute,ser riktigt kallt ut! passar bra med inne mys i dag :)ha det gott o skönt att vara hemma för ovanlighetens skull...kram Jessica

Millas Trädgård sa...

Nu längtar vi verkligen efter sol både stora och små.
Det är lite kyligt i vinden idag och det ser skönare ut än det är när man sticker ut näsan genom dörren.
Allt gott i påsk
Milla

Millas Trädgård sa...

Nu längtar vi verkligen efter sol både stora och små.
Det är lite kyligt i vinden idag och det ser skönare ut än det är när man sticker ut näsan genom dörren.
Allt gott i påsk
Milla