Bloggintresserade

onsdag 1 april 2015

April, en lurig månad

Hej alla vänner!


Ny månad och nu hoppas jag att värmen kommer.Det skulle göra gott för både humör och längtan till allt pysslandet i rabatterna på kolonin.


Tussilagon är också sen på kolonin i år. Det är ju flera av er som redan har sett den.


De stora ruggarna av snödroppar klarar sig länge i år. De lyser så fint bland allt grått och skräpigt på marken


 
I min hallonhäck har det kommit en fin akleja. Undrar vad det är för färg på den då?
Den skall nog få flytta, Kanske till en kruka. Har tänkt att sätta perenner i krukor i år. Istället för sommarblommor.


Min ramslök har också överlevt det är bra, nu ska den få en bra plats att växa på så den kan föröka sig.Det är ju så gott.






Tänk så jag längtar efter att få göra rabarberpaj. Nu är den på väg i alla fall. Den står skuggigt så den är lite sen igång på våren. Förra sommaren var första året. Den blev stor och fin på sommaren så nu hoppas jag den blir det i år med så kan vi äta mycket från den..


Lite mer vårkänning hos mig i April.Tycker att växterna är fantastiska som kämpar sig upp trotts att det är kallt i luften. De saknar säkert solen och värmen som vi gör..
Önskar er alla en fint och skönt slut på veckan
Kram Meta

9 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Tussilago har jag inte sett men jag har inte varit mer än här hemma och snorat, men det är vår och du har så mycket fint. Och så var det ramslök, nu har jag skrivit upp det med stora bokstäver, jag vill ju ha det jag också, men jag glömmer det hela tiden!
Rabarbern har jag glömt titta efter, den kom ffg på 7 år förra året så kanske kanske!
Härliga vårtecken!
Agneta kram

Änglarum sa...

Hej!i dag har vi haft alla väder här i Barnarp sken solen,men åt Tenhult snöade det...härligt med snö droppar och tussilago...hoppas på ett skapligt påskväder< kram Jessica

Cat sa...

Både tussilago och egen ramslök, vilken lyx. Underbart!
Ha de gott. Kram, Catarina

Lotta sa...

Kul att din ramslök visar sig! Det gör INTE min så imorgon ska jag åka upp på Omberg och plocka så vi kan ha ramslökssoppa till förrätt på fredag! Glad Påsk! /Lotta

cissi sa...

Åh, faktiskt tänkte jag på kallrörd rabarbersaft igår.....de första rabarberna är de allra bästa.....

Agnes och Vendela sa...

Det är så härligt när det sprätter av liv bland blommor o blad! Du har verkligen mycket att se fram emot! Kram o glad påsk/Agneta

Lykkelig i hagen sa...

Ja nå venter vi alle på varmen! April kan ha både vinter og sommer i seg, så vi får håpe på det vi ønsker mest! Jeg håper å få jobbet litt i hagen i dag, men det ligger et tynt lag snø som jeg håper forsvinner på et par timer. Ha en fin påske! Hilsen Anne-Kristin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja lite värme skulle inte vara fel, vi sitter bakom glas i uterummet då är det ok. Tussilago har jag sett jättefå iår, dom kanske kom av sig på något vis.
Ha nu en riktigt skön påskhelg
Kramar/AM

Sofia sa...

Ja, nu vill vi ha mer sol och värme... Smart med perenner i kruka!
Kram Och GLAD PÅSK!
Sofia