Bloggintresserade

måndag 20 april 2015

Underbar måndag och välkommen!

Hej alla vänner!

Då är det måndag igen och veckan har börjat bra tycker jag. Vackert väder och jag har fått gjort en del på kolonin.
Igår städades växthuset. Tänk det känns lika härligt varje gång.



Nu längtar jag bara efter att kunna flytta hit pelargoner och annat som står hemma på balkongen för att vänja sig vid ute livet.

Alla fyra väggarna i hobbyrummet är uppe nu och målade oj vad ljust det blev.
När mannen kommer från Amsterdam gör han sovstugan Det går framåt sakta men säkert.Snart kan verktygen bytas ut mot möbler.

På morgonen var jag och hämtade hem färg så nu är verandan målad en gång, andra strykningen får bli i morgon.
 




Här ser färgen vit ut men den är faktiskt svagt grågrön.




Lite nya blommor har slagit ut hos mig med.

 
En överraskning fick jag då jag bar ut mina blommor från växthuset idag.





Jordvivan som har övervintrat i växthuset. hade flera små söta blå blommor.Visste inte att den blommade så.


 







För första gången  så är det massor av gula fina blommor på min Forsythiabuske. 
Det brukar vara några enstaka små som man knappt lägger märke till.
Nu är det verkligen tätt med blommor.

Mina de där fyrbenta små djuren som kryper under marken. De har tydligen väldigt roligt med mina tulpaner, för de här små gula har jag från början haft i mitt hallonland. Nu hittar jag dom lite var stans i på tomten.
De inte bara äter upp det jag planterar de tycker att mitt val av plats inte heller är bra.



Till sist vill jag skicka de här fina doftviolerna till de nya följarna jag har fått. 
Hoppas jag kan inspirera er
Eller i alla fall bjuda på en trevlig stund vid datorn.


Önskar er alla en solig och skön fortsatt vecka
Kram Meta

6 kommentarer:

Cat sa...

Men så mysigt det ser ut!
Växthuset är ljuvligt och inne i sovstugan kommer det ju att bli kanoners.
Festligt att dina "husdjur" flyttar på lökarna ;-) Bättre det än att de äter upp dem helt!
Ha de gott. Kram, Catarina

Charlotta sa...

Vad fint det blir. Att vänja pellisarna är alltid ett bekymmer, det blir ett väldigt bärande fram och tillbaka om man börjar ta ut dem nu. Men det är ju så fint så man vill i alla fall. :)
Ha det gott!

Susie på Stjärnarve... sa...

Tackar för en trevlig stund! Och vad fint det kommer att bli. Det är ju också bättre att det blir bra gjort även om det inte går så fort!!
KRAM
Susie

Erikslundsliv sa...

Oj, vad ni jobbar på! Det blir så fint, så fint!
Här blir det mer och mer vår eller kanske sommar för igår var det 16 grader och de vita benen fick sola sig lite...
Det var inte igår precis.
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

HWIT BLOGG sa...

Det kommer att bli såååå fint...ska bli spännande att se resultatet sen :) Duktiga ni är!
Solen strålar från en klarblå himmel så bäst att skynda sig ut nu!
Kram,
Titti

Helena sa...

Så trevligt med att fixa till ett rum så där. Jag tycker att det brukar alstra så mycket bra energi när man får renovera. Längtar verkligen tills vi har ett växthus när jag ser ditt. En plats att ställa alla pelargoner på. Fin tisdag!