Bloggintresserade

tisdag 17 oktober 2017

Höstpyssel..............

Hej mina vänner!

Skulle vara sol idag men den lyste allt med sin frånvaro men det var ganska så varmt och behagligt ute ändå.



 Idag har jag satt ned lökar i krukor. Jag sparade nämligen de som jag hade förra året i en låda. Det har blivit många smålökar bredvid så har jag tur får jag blommor på dom i nästa vår med. Det är första gången jag gör så här. Min granne har gjort så många gånger och fått mycket blommor. Nu håller jag tummarna.


Det går lite trögt med att klippa ner i höst. Växterna är så fina än. Jag gillar inte att se den bara jorden så länge vi bor här. Men jag har ju tiden på mig.När ni ser det så här så kan ni kanske förstå mig.
Jag har lite svårt att förstå min ena granne som redan har klippt ner allt och flyttat hem till stan i lägenhet......



Mina två dubbla Julrosor blommar som bara den. Såg åxå att det är knoppar i de enkla.








Funderar bara över om det inte är lite väl tidigt de blommar.







Tänk så glad jag blev när jag såg att de oktoberstormhattarna jag satt, alla lever och har blommor.
Jag fick en stor tuva av en granne förra året den delade jag och satt på flera ställen. Hon sa att de ökar ut sig fort och mycket. Det var nog mest därför jag delade den.
Tycker den är så fin när den  lyser så härligt blått mot allt annat gult orange och grönt som är nu.Fick se att det finns blå-vita det ska jag nog skaffa till nästa år.

 
Igår kväll var det första gången vi tände lampor i stora huset och kunde njuta av hur bra det kommer att bli. 
Det gör att jag längtar ännu mer tills vi får flytta in.


Då är det tisdag och snart mitt i veckan det går fort nu när det är varmt och skönt. Det behövs inga element på ännu. 
Bara lite stearinljus. Njuter av båda dera.
Ha nu en fin vecka 
Kram Meta

7 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så länge du kan ska du såklart vara kvar. Mycket blommar ju ännu! Ska bli spännande att se hur stora huset blir, ser så fint ut.

Spännande med lökarna också.
Ha det fint!
Kramar från Eva-Mari

Maribel sa...

Hej Meta!
Så vackra julrosor du har, har en som blommat nu på hösten, de andra får jag vänta på till i vår. Stormhattarna är fina, hade en som blommade tidigt på sommaren, men som blev full av bladlöss.Fick inte bort dem hur jag än sprutade med såpavatten, så den tog jag bort. Får nog skaffa mig en senblommande.
Ha det bra /Marika

Isas Trädgård sa...

Så härlig blomning hos dig - supervacker julros! Visste inte att det fanns julrosor som blommade nu.
Ha det så gott !
Kram/Isa

Inger Marie sa...

Flotte juleroser, og doble varianter er vi glade i:)
Kjempekosleig med lys i huset, tenk så herligt det blir når dere får flytte inn:)
Jeg klipper ikke ned på høsten, syns det er så flott med fargene og småfuglene finner mye mat utover også.
Ha en fin uke videre:)

Malin sa...

Oj, va fina julrosor! Verkligen speciella. Har en rosa enkel som
blommat här också, men nu börjar vara överblommad.
De tycks blomma lite vilken årstid som helst!
Ha det fint!

Inger sa...

Höststormhatten ser riktigt somrig ut. Lycka till med dina lökplanteringar.
Kram

Unknown sa...

nice christmas presents, and double variants are we happy :)
awesome house with light in the house, think so gorgeous it will be when you move in :)
I do not cut down in the fall, it looks so great with the colors and the little birds find a lot of food beyond

หนังใหม่