Bloggintresserade

onsdag 15 april 2015

Lite sådda växter.

Hej alla vänner!

Vilka underbara människor det finns bakom de olika bloggarna. Som Leena utomhusliv. som jag var till och fick många småplantor till omskolning. 
Hon gör som många andra sätter alldeles för många frön och har inte hjärta att kasta dom små plantorna. Det var ju tur för mig det och jag uppskattar verkligen att hon tänkte på mig.



Det blev en sommarlavendel, så fin den kommer att bli. Måste hämta krukor på kolonin till den.Undrar om den ska toppas eller om den grenar sig ändå.......










En jättefin vit blomstertobak. 

Massor av grusnejlikor.Det här är bara några krukor.
 




Nu har de fått nya krukor och väntar på att sommaren ska komma.Längtar.

Min egen frösättning är då inget att skryta över. Några tagetes Linnea, citrontagetes och några gula höga, har tänkt mig en kruka med lite svagt gult i år.



Jag fick några fröpåsar på mässan som också har hamnat i kruka. Agratum och luktärtor.
Det var min sådd i år. De får inte ens plats i fönstren. Gror gör de ändå och nu får de snart komma till kolonin.
Hoppas det kan bli mer nästa år då jag har ett växthus med frostvakt att ställa dom i. 

Önskar er alla en fin och skön vår mitt i veckan
Kram Meta

5 kommentarer:

Lotta sa...

Spännande med sådder och alltid kul att få småplantor! hade tänkt börja så trädgårdslandet idag men det blåser för mycket så det får bli en vända för att köpa ny jord till växthuset istället. Må så gott! /Lotta

Tittis trädgård sa...

Vad trevligt att få massor av småplantor, trädgårdmänniskor är väldigt trevliga och generösa. Så fint det kommer att blomma hos dig i sommar/ Kram Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Det är verkligen roligt att man kan byta och få och fler får glädje av allting och vilka fina plantor det ser ut att vara!
Agneta kram

Änglarum sa...

Hej hej!det var väl bra att hon tänkte på dig :) du som har gröna fingrar..Tack för titten :) ha ett fint veckoslut< kram Jessica

Rost och rädisor sa...

Trevligt att få plantor. Ofta behöver man inte så många av varje men det är kul med många sorter.
Allt gott
Anette