Bloggintresserade

fredag 10 april 2015

"Blå,blå,blå är kappan som jag bär".

Hej alla vänner!

Nu händer det saker i mina rabatter. Det går fort. Nya blomster varje dag.Inte bara blå då.



Jag gillar blått alltså. 
Doftviolen som är som ett hav just nu. Skillan den är så vacker som små stjärnor på marken.

 


Stjärnhyacinten. Det var min mammas 
favorit på våren.






Bollvivan 
 


I vår backe upp från bussen finns det flera olika Blåsippor.
 


De som fanns när jag var liten är som den mörkare blå.

 




Den här rosa är så söt. Det finns bara en enda.



 



Den här Mosippan är röd. Har inte tagit av pälsen än lite kallt på nätterna. tycker den nog.Så söt.
Det märks att det är mindre sol och lite kallare nere hos mig för på andra sidan parkeringen på en lott där
blommar den för fullt. 
 
Mina våririsar de är på full gång även de blå så klart.
Blå blommor gör mig glad


Önskar er alla en fin och skön helg jag är på kolonin så mycket det går.
Kram Meta

6 kommentarer:

Tittis Trädgård sa...

Så härligt det är när Doftviolen börjar blomma. Man känner direkt på den ljuvliga doften.Här har jag bara sett blad än så länge, men det dröjer nog inte länge förrän den börjar blomma här också. Det är spännande att gå runt och inspektera vad som kommit upp sedan igår. Härlig tid!
Trevlig helg/ Titti

Hajan sa...

Jag som bara har en Kuvös (inglasad balkong ) vet inte
vad Doftviol är för något.

Lycka till med ditt Växthus,
det unnar jag Dig verkligen
kram Hajan

Annika Christensen sa...

Varför har jag inga bollvivior?
Ha en skön helg
Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var många fina blommor i blått. Och så fint huset blev, förstår mer än väl att du vill vara där jämt nu.
Ha en skön lördag
Kramar/AM

Inger Marie sa...

Så herlig det blomstrer i rabattene dine!
Nyt det hele og god helg...hos meg ligger tåken helt i bakken:)

Jannibele sa...

Ja, blått er virkelig vårens farge. Det lyser så vakkert opp i hagen. Mange flotte sorter du har hos deg nå. Et herlig syn.
God helg!
Jannicke