Bloggintresserade

söndag 26 april 2015

Flyttlasset har gått.

Hej alla vänner!

Nu ni ska det äntligen bli flytt för äldsta dottern till ett radhus på orten där hon bor. Hon är sååå nöjd och hoppas att allt blir bra.




Det är två små plättar att odla på, framför och på baksidan..Det kommer upp lökar lite här och där några rosor finns det med. Jag har ett krusbär med mig som vi ska försöka få ett litet träd av.



Det blev åtskilliga vändor med släpvagnen.
Möbler och kartonger. Vi sa åt varandra hur mycket har man egentligen som bara finns där när det är plats.





Här är vardagsrummet fullt med grejer och kartonger.
När vi kommer till vintern så är det säkert så pass bra att vi kan elda lite i spisen och mysa.




Resan hem var idag och en lite paus i Katrineholm med en gofika och massor av vackra vyer på fina träd och blommor.










Undrar om det är så att de har bestämt sig att alla tulpaner ska gå i rödorange över hela stan.




Första fjärilen för mig i år. Den satt och kikade på mig när jag gick över stenplattorna.





Det var vad jag har haft för mig denna helgen. I morgon bär det av till kolonin för att se vad som hänt där när jag varit borta.
Önskar er alla en fin vecka
Kram Meta

3 kommentarer:

Helena sa...

Ser lite bekant ut det där stället :) uppväxt i Torshälla som jag är & bodde där tills jag var 20 år ungefär.
KRAM från mig!

Hajan sa...

Hoppas De kommer att trivas på sitt nya boende.
Alltid spännande

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser ut som ett riktigt fint hus, jag hoppas och tror att det kommer att bli jättebra!
Och så många lökväxter!
Kul och spännande att titta till kolonin!
Agneta kram