Bloggintresserade

tisdag 14 april 2015

Små solar

Hej på er alla!

Dagar kommer och går. Solen likaså. Blåser gör det med och det är inget vidare alla värkar i kroppen blir värre då.

För några år sedan petade jag ner några dubbla vivor. De brukar titta fram varje år. Trodde inte att de levde för de var så sena, hade lagt på jord på rosen som stod bredvid så de hade gömts under den.



Det går ju inte att säga nåt annat än att man blir glad då dessa solar lyser mot en när man kliver innanför grinden.


Jag kan inte låta bli att visa bilden på den rosa blåsippan. Det är en gammal sort som finns här på kolonin så jag vet inte vad den heter. Den har slagit ut nu i dagarna.

Det var några solar från en mycket mulen dag i Jönköping.
Önskar er alla en finare dag
Kram Meta

7 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det gjør vondt overalt når været er kaldt og vindfullt som det har vært de siste dagene. Men været får en ikke gjort noe med! Nydelig rosa blåveis du viser, og tulipanene også!

Ha en fin dag!

Klem, Marit

Erikslundsliv sa...

Härliga blommor som tittar fram som små solar! Här är det snålblåst och moln idag, men vad gör det när man är inne och jobbar...
Nu vill vi dock ha lite värme så det väntar iaf jag på!
Ha det bra Meta!
Kramar, Ann

Hajan sa...

UNDERBART SOM VANLIGT BLAND DINA BLOMMOR OCH BLADER.
HÄR REGNAR DET SOM TUSAN.

Gunilla sa...

Så härliga bilder, det ger mig en förhoppning om att våren finns.

Idag så har vi snöblandat regn.
Det känns riktigt grått.

Ha det gott.

Katta sa...

Oj vad fina! Vet inte vad den gulvita i mitten är men den är i alla fall väldigt vacker :) Kram Katta

Rost och rädisor sa...

De första raderna rimmade fint. Rena poesin. Jag trodde nästan att hela inlägget skulle bli på vers.
Ja, nu behövs verkligen alla små solar på backen för att värma frusna händer och själar i stormovädret.
Allt gott
Anette

Törnrosa sa...

Här har det varit riktigt aprilväder de två senaste dagarna: sol, regn, sol, hagel, och så en massa blåst dessutom. Men det är i alla fall inte snö ute! Och det får man vara tacksam för. Så dina fina blommor förhöjer min aprildag.
Hej och hå. Törnrosa