Bloggintresserade

torsdag 16 april 2015

Hur tänkte jag????

Hej alla vänner!

Vilken dag det var i går. Först var jag till Biltema och köpte handtag till den målade byrån. Hade tänkt åka till kolonin  direkt därifrån och måla. Det var inte att tänka på. Jag var genomvåt om fötterna. Hur tänkte jag, lågskor när det regnar. Det straffar sig minsann.
Det var till att åka hem byta skor och fixa lite varmt kaffe.

Åkte till kolonin någon timme senare. På vägen upp från bussen var det inga glada vitsippor jag såg.

 



Inte en enda vände sitt fina ansikte mot mig och log, som de brukar.
Nej då de tittade i backen och var fulla av vatten.
 





 
Väl framme vid min koloni såg jag att trotts regn och kyla så hade det slagit ut massor av gula minipåskliljor sen jag var där sist.

 

Mitt mål denna dag var att måla väggen som mannen satte upp i måndags. Det är bra att få gjort en vägg i taget för det är rätt tungt att stryka ut grundfärgen på brädorna kände jag.

Det är två väggar till som är färdigisolerade så nu hoppas jag att han är ledig på fredag så de blir färdiga då.

Väl hemma hade jag faktiskt kommit ihåg att ta med krukor till sommarlavendeln. Så nu är de omplanterade de med. Så fort vädret tillåter ska jag ta dom till koloni så de får mycket ljus och blir pigga.


 




Blomman ser jätte söt ut ska bli spännande att ha den i sommar.

Det var den regniga dagen det, Idag är det strålande sol här. Hoppas det håller isig hela dagen.
Då ska jag måla min vägg och sen njuter jag i solen.

Önskar er alla en fin sol i dag
Kram Meta

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mycket och måla har du, bra och dela upp det. Här började dagen så soligt och fint, men nu är det moln för solen.
Ha en bra dag på kolonin
Kramar/AM

Cat sa...

Oj du hann med mycket även om du fick åka hem en vända mellan.
Njut av dagen och ha det bra. Kram, Catarina

Hajan sa...

att Du hinner mycket.det tycker jag med att Du hinner så mycket. Ingen rast och ingen ro.
Du är så duktig tycker jag, en riktig arbetsmyra.
Det är roligt när man kan också.
Här är det uppehållsväder i dag, i går regnade det nästan hela dagen, och det piskade på rutan ordentligt i går kväll.
ha en bra fredag nu önskar Hajan

Hajan sa...

att Du hinner mycket.det tycker jag med att Du hinner så mycket. Ingen rast och ingen ro.
Du är så duktig tycker jag, en riktig arbetsmyra.
Det är roligt när man kan också.
Här är det uppehållsväder i dag, i går regnade det nästan hela dagen, och det piskade på rutan ordentligt i går kväll.
ha en bra fredag nu önskar Hajan

Hajan sa...

att Du hinner mycket.det tycker jag med att Du hinner så mycket. Ingen rast och ingen ro.
Du är så duktig tycker jag, en riktig arbetsmyra.
Det är roligt när man kan också.
Här är det uppehållsväder i dag, i går regnade det nästan hela dagen, och det piskade på rutan ordentligt i går kväll.
ha en bra fredag nu önskar Hajan

ullie sa...

nu kom solen en stund åh så glad man blir.

avskyr detta regnande som vart vill ha sommar o sol nu . förstår dej som vill fixa på kolonin

Hoppas allt är bra annars kramar från oss

Anonym sa...

Jädrans försökte att lägga min kommentar i sophinken, hur tusan kunde bliva 3 st.
Förlåt mig

Unknown sa...

Så flink du er da og så fine vårblomster Meta, det er en deilig tid fremover.
Men april byr på mye forskjellig vær og vi må bare ta det vi får.
God helg til deg.