Bloggintresserade

lördag 4 april 2015

Lååångfredag och Påskafton

Hej alla vänner!

Här har vi så fint väder lite kallt kanske men solen lyser. I lä och i växthus är det skönt.

Där kan man till och med ta en tupplur. Det är jobbigt att åka nattbuss till mormor.


 
 Efter lite fika och lite pyssel åkte vi hem.


Påskaftonen är lite kylig den med lite sol ser vi mellan molnen.
En tur till kolonin blev det naturligtvis.
Det är en lugn och skön Påskafton hos oss. Mannen packar sina väskor och grejer som skall med på resan 
 
Jag har fixat maten  med fin hjälp av Barnbarnet.Det blev lite enklare än det brukar men vi är mätta och belåtna och det är huvudsaken.

 
 


 Bordets pryds av en bukett tulpaner från Plantagen jag fick till min födelsedag.
Och några tuppar.
 


Snappsglaset fick vi för länge sedan av ena dottern.Lite kul tycker jag.
 



Några ägg har också landat bland ljusen.





Allt avslutades med en påsktårta som iår gjordes av mitt barnbarn.
Den var så god.






Så har Påsken börjat här.
Önskar er alla en god fortsättning på er Påsk.
Kram Meta

8 kommentarer:

Cat sa...

Så mysigt ni ser ut att ha haft det. Barnbarnet har verkligen lyxat till det :-) så skönt att slumra i växthuset.
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

Det var väl en underbar Påsk.
Tänk att få hjälp av barnbarnet,,
med Påskbestyren.
Det är minnen att spara

4 i Kiellandsgata sa...

God påske=) Vibeke

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt med påskbesök, och roligt att ni åkte ut till kolonin. Ser jättegott ut allt ni åt.
Ha nu en mysig påskdag
Kramar/AM

A House With A View sa...

En påskhelg när den är som bäst! God mat och trivsam samvaro med dem vi tycker om, blir inte bättre än så. Kul med en liten tripp ut till kolonin också. Och vilken söt liten tjej :)

Påskkramar aka

Isas Trädgård sa...

Vilken härlig påskhelg tillsammans med barnbarnet. Mitt bor i Norge så det blir inte så ofta vi träffas.

Sen tycker jag väldigt mycket om ditt påskporslin - me like !!!
Ha det så gott !
Kram/Isa

Erikslundsliv sa...

Ser fint och trevligt ut hos er! Vi har solat och fiskat, fint väder och god mat. Imorgon åker vi hem. Jobbdags igen....
Kramar, Ann

Veronica sa...

Jag har ett jättelitet växthus. I det så står 2 korgstolar... Men, jag har funderat på att sätta in en smal, dagbädd istället! För tänk att få ligga där, som ditt barnbarn,en blåsig vårdag, och ha det gott!
Härligt!

Ha nu ett bra avslut på påskhelgen!

Kram