Bloggintresserade

söndag 19 april 2015

Körsbärsblom.

Hej alla vänner!

Nog kan jag förstå att det är nåt speciellt att fira när körsbärsblommen kommer Så vackert det är.
En dag När jag stod och väntade på bussen kunde jag njuta av det här mitt i stan.
 







 Det blev många bilder. Det är ju såå vackert.
 














I Kungsträdgården i Stockholm firades det Körsbärsblommens dag i helgen med kvinnor i kimono och med japansk underhållning  av olika slag.. Det är Japanska föreningen och Kungsträdgården som stod för arrangemanget. Mycket trevligt, sånt gillar jag.
 I min skog utanför kolonin finns massor av vildkörsbärs träd. När de blommar är det alldeles vitt i skogen. Det är fint det med. Vi kanske skulle fira det hos oss på kolonin.För då är våren här på riktigt.
Önskar er alla en härlig solig vecka
Kram Meta

9 kommentarer:

Lykkelig i hagen sa...

så flotte kirsebærtrær! Jeg ser at knoppene på min japanske kirsebær begynner å bli store, men det går en uke eller to før den er i full blomst. ha en fin apriluke! hilsen Anne-Kristin

Koloniterapi sa...

Så fint och vårigt!

Kolonilotta sa...

Det är så vackert när allt blommar i kungsan!
Svar: jag har tyvärr inte kommit igång riktigt än p kolonin. Haft fullt upp hemma med att få iordning altanen till makens 40 års fest!
Men snart kommer det massa bilder på bloggen från kolonin och arbetet där! :)

Cat sa...

De rosa körsbärsträden är verkligen jättefina, funderar på att sätta ett sånt hemma. Men måste kolla hur stora de blir eller om det finns lågväxande varianter.
Jättefina bilder du fångat på blommorna och den knallblå himlen.
Ha de gott. Kram, Catarina

ullie sa...

åhh brukar ju alltid ta kort på dessa underbara träd. har ingen sett måste få mej dit ett är o ta kort =)

Hoppas helgen varit bra kram

Solstrimmor sa...

Det är nåt speciellt med blommande körsbärsträd! Ser ut som pappersblommor... så vackra!

Ha en fin solig och varm! vecka.
Kramar från Eva-Mari

Almbacken sa...

Helt bedårande! Overkligt vackert. Underbart är kort men kanske är det därför man blir så hänförd.

Ha en fin måndag!

Kram,
Maria

Katta sa...

De är så underbart vackra speciellt mot blå himmel! Tycker det är en underbar tradition de har i Japan som de nu tagit med sig hit med :) Ha en fin vecka, kram Katta

Anonym sa...

Så fantastiskt vackert! Verkligen värt att fira!lenaiwales