Bloggintresserade

onsdag 29 april 2015

Lite fint i kruka

Hej alla vänner!

Dagarna rullar på och det finns massor att göra och att njuta av. 
 
När man är hemma som jag (ofrivilligt)är så är det mycket man hinner med att observera och dagarna går fort på kolonin.

Den här hundtandsliljan har slagit ut idag.Nu önskar jag igen att mina upphöjda land vore högre. Den är ju så vacker från undersidan.


 Idag blev det en dag där jag tog det ganska så lugnt. Gårdagen var rätt intensiv. 
Det är såna dagar jag inte ska ha det ger bakslag, precis som vädret gör ibland. Idag har det regnat,blåst,haglat, kalla vindar och solen som sken. En dag med varierande väder kan man säga.
Har ni sett, ett helt land fullt med tulpaner. De blir orange både enkla och dubbla.
Har satt lite av tulpanerna från Holland i den bortre delen nu.Har lurat sorken lite tror jag.
Sånt här gör mig glad.
Jag tycker faktiskt att det ska bli skönt att få bo här igen, för resandet med buss gör mig rätt sliten, backen är lite för brant för mig att gå i. Det finns massor att kika på när jag går där som tur är.
De vackra vitsippsbacken börjar nu bytas ut mot gräset.Saknar det lite får jag säga, som tur är kommer de igen nästa vår.



Lite roligt har jag haft för mig idag i alla fall.
Den här krukan köpte jag på Lustfyllt för ett tag sedan. Gillade den där vridna kanten. Den är ganska så stor.
En vit pelargon och en vit Tobaksblomma och vid kanten står en av de vita grusnejlikorna, de jag fick av Leena
 Av henne fick jag också de här sommarlavendeln. Det ska bli så spännande att se hur det blir. Lådan är en gammal eternitlåda som jag fått efter farfar, lite mossig och sliten, det gillar jag.

Nu är det kväll och mannen vill ha nåt gott att äta. Blir lite ost, kex och ett gott Rosevin(Mauro) Som han hade med sig hem. Kan rekommenderas.
Önskar er alla en fin Valborg.
Kram Meta

5 kommentarer:

Felix sa...

Nu går det med en rasande fart i naturen, så nu önskar man att man vore ledig... Men det blir ju en dag extra den här helgen i alla fall. :-)

Tyvärr kan jag inte dela min dubbla vitsippa än. Den behöver växa till sig, men kolla med Charlotta. Jag tror att hon gärna delar med sig, för den växer vilt hos henne.

Trevlig Valborg!
Elisabet

Tittis trädgård sa...

Javisst går det fort nu. Man måste passa på att njuta av varje stund! De där gamla eternitlådorna är så fina, vi hade några på vår koloni. Nu ångrar jag att vi inte tog dem med vid försäljningen. Ha det så skönt i helgen/ Titti

LINDA sa...

Vilken otroligt vacker lilja – när man ser den ur bildens perspektiv så blir det verkligen tydligt varför den har fått sitt namn. Jag skulle också vilja ha en upphöjd rabatt – rejält upphöjd, för att kunna se en del växter från deras vackraste sida.

I går var vädret väldigt märkligt. Jag växlande mellan solstol, rusa runt som en galning för att dra undan och stänga allt när regnet kom och solstol igen och sedan till slut vinterträdgård när solen gav upp för gått och vinden friskade i till halv storm. Något hagel fick jag dock inte.

Hoppas att du får en jättefin valborgsmässoafton och en finfin helg!

Kram
//Linda

PS! Så fiffigt du har gjort med indelningen i dina kragar. Kan ända att det är någon här som härmar lite :D

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin kruka från Lustfyllt, fint med vita blommor i. Och hoppas ni har bättre väder än vi har här så du kan åka ut idag.
Tack för din hälsning och ha en bra valborg.
Kramar/AM

Cat sa...

Vackra bilder som vanligt, älskar hundtandsliljan och hoppas att mina kommer att ta sig.
Ha en fin valborg. Kram, Catarina