Bloggintresserade

söndag 28 februari 2021

Vår i sikte.

 Hej go vänner!

Dagarna går och det närmar sig lite vårkänning. Visst det kommer säkert både minusgrader och snödämpar innan den riktiga våren är här. 


Snödropparna växer på sig mycket på en vecka.

 

Solen har gett oss en härlig dag idag.

 

Med fika på balkongen och 

lite mer matnyttigt på trappen.

 

 

 

 

 

 

Där vi satt en lång stund och bara njöt i solen.


All snö har försvunnit på bara en vecka. Lite lite finns kvar i skuggan där vi skottade upp en hög från gången.

Egentligen tycker jag den här tiden innan det kommer mer vårblommor är rätt trist.

Det är kalt och grått även om solen lyser.


 

Samtidigt som jag tycker det är så fantastiskt att det kan bli så lummigt och grönt varje år.

Här är samma portal 2019.

På sommaren.Det enda som inte finns med är en ros på vänster sida.

 

Upptäckte när jag skulle välja bilder att det knappt fanns någon bild från 2020, med kameran, som visar större bilder över min koloni, mesta delen var enskilda blommor. Lite med mobilen har jag i alla fall.



Som ni ser så har vi lagt mycket plattor och sten.

Det är sånt vi hittat på vår koloni. Lager på lager har det legat på flera ställen.

Gatstenen hade vi åxå sen tidigare( en annan odlingslott  jag hade)  lite stora granit plattor är därifrån med. 

 

Så det här har bara kostat oss sätt gruset vi köpt. 

Vi har delat upp det på två somrar för att det är rätt tungt att hålla på med. Lite tid att njuta av allt måste man ju åxå ha.

Den här sommaren som gott var det väldigt skönt att ha detta att jobba med. Alla vet ju hur pandemin har ställt till det för oss.

Utanför växthuset har det åxå hänt en hel del i och med att vi satte upp bullerplanket.

 

Jag fick en ny odlingsbänk och stora plattor att stå på. Så jätteglad för det.
 


 Några bilder på hur det var innan vi la alla stenar och plattor.

 

Här är gången upp till huset med grus och lite plattor i mitten.( ni ser alla gatstenen, så låg det i många år.)

 På övre plan var det en gräsmatta som mest bestod av mossa och tusensköna, även om det inte syns på bilden.

Hur det ser ut nu ser ni på en bild långt upp. Jorden ska få gräs i vår.


På kortsidan av sovstuga var det åxå bara grus och en massa bråte.

 

 Ni vet sånt som måste stå nån stans.

 

 

 

Utanför växthuset var det bara ditlagt en massa plattor för att jag skulle kunna gå. Det är nämligen bara lera överallt under.

På höger sida stod min odlingsbänk som inte tålde flytten när vi skulle göra planket.


 Ni kanske mins hur det var, men om någon ny kikar in kanske det kan vara till hjälp för att se vad som är gjort.

Det var lite från mig denna fina söndag. Nu ser jag fram mot många  fler så fina dagar.

Ha nu en fin vecka.

Kram Meta

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Hallå Meta! Härliga bilder och er kolonilott är ljuvlig...projekten likaså :) Ja man går där och klurar hela vintern på alla dessa trädgårdsprojekt, man ska orka med det också...
Ja nu hoppas vi på fler fina vårdagar och en kommande grönska så småningom :)
Kram från Titti

Maribel sa...

Hej Meta!
Ni har det så fint på kolonin. Skönt att vädret är så varmt så ni kan sitta ute och njuta. Vi hade premiär för fika på altanen i solen igår. Idag var det lite kallare, men varmt för årstiden. Ni har uträttat en hel del, det ser trevligt ut.
Ha det gott /Marika