Bloggintresserade

söndag 22 januari 2017

Det finns hopp !


Hej alla vänner!

Visst finns det hopp även om det förmodligen kommer flera bakslag än. Idag är alla bilderna från min mobil. Gillar inte att fota med den, det blir lätt gråa suddiga bilder.
Trotts det så gjorde en stund på kolonin mig väldigt hoppfull. och glad.
 

Det smyger fram små skott både i mina krukor 






 

och i några rabatter både snödroppar och krokusar.
 








 
Julrosen har hur många knoppar som helst. Så härligt det är med sol i alla fall.
Det är knoppar i nästan alla.

 

Här är en dubbel     
som jag satte i höstas.



Det är inte så mycket sol som kommer till min koloni så här tidigt på året.
Alla träden gömmer den
.
 
 På marken är det frost på bladen.Det är kalla nätter och solen letar sig inte riktigt ner dit ännu.

Men vad är detta. En vildtulpanlök. 
Har den tröttnat på den stelfrusna jorden tro.....

Får sätta den i en kruka tror jag.

Djupfryst persilja har jag åxå. Bra för det är fullt i min frys hemma. Hihi.



En ny vecka börjar snart. Undrar vad den kan innehålla.......
Hoppas det blir lite sol och fina dagar.
Ha det gott i nya nästan sista veckan i januari.
Kram Meta

11 kommentarer:

Lykkelig i hagen sa...

De første vårtegnene er alltid fantastiske, nå går det bare framover mot vår! Ha en fin ny uke! Hilsen Anne-Kristin

BP sa...

Du verkar vara självförsörjande året om med både grönsaker och blommor;-) Läste precis på en blogg där personen hade skördat palsternackor från odlingslådan igår. Helt otroligt!

Cat sa...

Åhh, visst finns det hopp om en vår, men det är alldeles för tidigt nu. Än har vi minst en vintermånad kvar.
Ha en fin vecka. Kram, Catarina

Inger Marie sa...

Ååå..så herlig med nye skudd i krukkene dine!
Og helleborus er også på vei hos meg:)
Ha en fin ny uke:)

Erikslundsliv sa...

Oj, på kolonin tror jag bestämt att det är vår redan! Det spirar ju för fullt.
Här är det snö och vinter så inga lökar i sikte alls.
Ha en fin vecka nu!
Kram, Ann

HWIT BLOGG sa...

Ja du ser! Små små vårtecken överallt...men idag måndag och supertrist väder, grått och kallt. Dags att ta tag i dagen och göra lite nytta!
Kram Titti

LINDA sa...

Hej!

Så trevligt det ser ut med små näbbar som sticker upp ur krukorna. Hur gör du för att lyckas med lökar i kruka? Jag har aldrig fått till det.

Solsken
Linda

Hajan sa...

Det är inte klokt så fort allt går, visst är det så verkar
inte så långt alls till vårprimörerna.
TACK FÖR VI FÅR VARA MED I DINA TRÄDGÅRDSLAND.

ullie sa...

Men visst är det otroligt att de kommit upp så långt är ju ändå rätt kallt ute. idag ruggit som bara den känns som -10 det är alltid hemskare vid nollan.
längtar så efter sommaren.
Vet du idag åkte vi i göteborgsbacken o Är det ditt ert hus man ser från vägen ? Längst ner då ? Kunde ju tänka mej det då vi va hos dej o liksom såg bilar igenom men ändå ?? blev så förvånad idag det stämde men ändå inte? =)

fin onsdag rara du kramar

BP sa...

Svar: Lekplatsen invigdes i maj 2015. Suck!

Rost och rädisor sa...

Ja, säkert blir det bakslag. Tror inte den riktiga vintern har kommit än, men visst känns det gott att veta att allt ligger i startgroparna och att det blir ljusare för varje dag. Tycker redan det märks stor skillnad.
Allt gott
/Anette