Bloggintresserade

onsdag 26 mars 2014

Underbara onsdag "Långt borta"

Hej mina vänner!

I underbara onsdag är temat idag "långt borta" oj oj oj vad kan det bli då????










 Just nu så känns det rätt långt bort innan vi kan plocka bär och frukt i våra trädgårdar.






 Björnbär och hallon och smultron










 Vita vinbär


 De blå druvorna. 






Lingonen i skogen.




Det är inte utan att jag längtar tills de kommer och jag får njuta av dom.



Det var mitt bidrag till Underbara onsdag
Kika in får du se andras bidag
Önskar er alla en fin dag
Kram Meta

13 kommentarer:

LINDA sa...

Japp, det dröjer. Funderar på om min nya blåa vindruva har överlevt vintern ...

Kram
//Linda

Solstrimmor sa...

Men först... vååår!!

Kramar från Eva-Mari

lavendia sa...

Vilken rolig tolkning, som jag inte alls tänkt på. Men man hoppas att det inte är så långt borta.

Hajan sa...

jaa lingonen är ju väldigt långt
borta. Jättebra bilder
för det måttot.

Tittis trädgård sa...

Det är en härlig tid när man kan plocka bär! Och hemskt nyttigt är det också, så man behöver inte skämmas för att man stoppar i sig! Man längtar till sommaren när man ser dina bilder:-)

Anita sa...

Dina bilder får det verkligen att vattnas i munnen. Att plocka solvarma bär är något av det bästa som finns. Än så länge känns den tiden långt borta men innan vi vet ordet av är vi där.

Ha en fin onsdag!

Kram Anita

Törnrosa sa...

Nu blev mitt tangentbord alldeles dreggligt. Uj uj. Mycket vackert och gott att sukta över.
Kram

"Hemmet är min vrå" sa...

Älskar när det är dags att plocka alla sorters bär och fylla på inför vintern. När hösten kommer är man som en ekorre. Men nu börjar det sina i frys och matkällare. Ha en fin kväll kram Mimmi

ellan sa...

Fin tolkning.
Och jag hoppas att det dröjer jättelänge innan vi är där, för jag njuter så förfärligt mycket av att ha hela våren och hela sommaren framför mig. :-)

lavendia sa...

Tack, vad gulligt. Jag blev först litet tveksam - skulle jag våga. Men det gör jag. Så passar det med en tid, så gärna. Tokarps koloniområde hade jag iallafall tänkt att besöka någon gång.

Charlotta sa...

Det blev ju en underbar onsdag när jag tittade in hos dig. :)) Vilka läskande bär-bilder.

Rost och rädisor sa...

Fina bilder! Jag dreglar som Pavlos hundar när jag ser bilderna.

/Anette

Lotta sa...

Ja, det känns ju oändligt långt bort innan man får frossa i alla goda bär...längtar!
Må så gott.