Bloggintresserade

torsdag 13 mars 2014

Vitsippa.

Hej mina vänner!

Det är lie svårt att vara inne nu. Solen lyser och luften doftar vår.
Skulle gärna bo på kolonin så här fina dagar. Nu är det inte så fint varje dag, det varnas för kalla vindar snöblandat regn och kalla nätter. Ok det sista kan jag stå ut med för då sover jag och det gör även att våren tar längre tid på sig så vi får behålla den länge.

Efter alla måsten igår kunde jag bara inte vara inne,tänkte att en runda med kameran och jaga småfåglar kanske skulle passa.
Trodde jag ja. inte en enda inom räckhåll. Undrar om de kände på sig vad jag var ute efter.

Några som inte gömde sig när jag kom till min lilla fotoplats de var de här små sötisarna. Jag nästan inte trodde det var sant.
Vitsippor alla redan. 
Jaja mensann. Tänk när marken blir vit av dom, det var ju massor med små ämnen som tittade fram.
 











Lite längre bort efter gångvägen tittade de här små solarna så glatt mot mig.



Vattnet har bråttom i bäcken. Det är mer vatten än vanligt.


Idag har det varit en lång dag på kolonin, så underbart det är.
Kaffe på trappen som vanligt och en runda med kameran. det blir mer och mer blommor som tittar upp och ler mot mig när jag kommer. 
 

Bin och humlor surrar lite var stans. Humlan var nog lite vårblyg för den ville inte vara med på bild
 




Bina de slåss om godsakerna.












Krokustoppar sticker det upp överallt i rabatter och bland buskar.
Det känns lite sorgligt om det skall bli blötsnö på allt det fina.


Den här söta lilla ljusblå lökväxten fanns bland mina julrosor, minns inte att jag planterat den eller vad den heter













Hoppas jag hittar namn på den för sååå söt den är.. Så den vill jag ha fler av. 




En härlig torsdag på kolonin i vila och ro.
Önskar er alla en fin kväll.
Kram Meta

7 kommentarer:

PysselMoster sa...

Vilka härliga vår-bilder det blev ... ändå. Fastän inte fåglarna visade sig! :)
Ha det gott i solen!

Marit sa...

Så mange fine vårblomster du har alt da, bier og humler er i full sving.
Jeg hørte en bie i dag men jeg så den ikke, den var nok redd for linsa mi.

Jeg hadde den mørke skogen(i skygge) bak julerosen og stilte inn kamera på kort lukkertid, da blir bakgrunnen uklar
og kontrasten mot blomsten i solen stor.

Flotte bilder til å bli så glad av Meta.

Maritklem.

Cat sa...

Mm så härligt, hoppas att det kommande bakslaget blir kort och snällt mot allt som spirar.
Ha de gott. Kram, Catarina

lavendia sa...

Till och med vitsippor. Det var värst. Den ljusblå, kan det vara en porslinshyacint, nej jag vet inte säkert.

Inger Marie sa...

Som det spirer og gror hos deg!
Masse fint:)
Fin kveld til deg:)

Tittis trädgård sa...

Vilken härlig dag! Bäst att passa på att njuta så länge det varar, hoppas det inte blir så kallt som de sagt. Det vore ju tråkigt om våren kom av sig nu när det är så skönt. Härliga vårbilder/ Kram Titti

Så gott som sa...

Vilka härliga vårbilder! Den här veckan har man verkligen njutit av att vara ute i trädgården mycket, det händer så mycket i rabatterna. Ha en fin helg!