Bloggintresserade

söndag 16 mars 2014

Inga nya vårtecken. Trodde jag ja.

Hej go vänner!

Inga nya vårtecken här inte, kallt och blåsigt är det. Lite sol efter regnet men ingen värme för det.Våren tog lite paus här.
Det är väl aprilväder, allt är ju för tidigt så då måste väl det hänga med.

Jag har försökt fixa lite på balkongen, kommer värmen vill jag kunna sitta där och fika på eftermiddagen.







 
 Mina blå violer står på bordet och hyllan.
En renfäll i stolen nu är det bara att vänta på värmen igen.

 


 Mitt stora olivträd och stamrosmarinen  och den krypande har klarat sig bra på balkongen i vinter.
 
Det har den lilla busken med rosmarin också gjort. 


Har inte haft någon Ananas salvia förut.
Det skall bli så spännande att få testa den nu till sommaren.
Bäst att läsa på vad man skall ha den till.
Det kanske är någon av er som känner till det?? 
Tacksam för tips.


En söndag utan nya vårtecken här hos mig.
Trodde jag ja, var till kolonin idag och döm om min förvåning för där i en rabatt stod den där tulpanen som var så tidig förra året och den har en stor knopp.

Tulpanen är en av de få som jag har kunnat flytta från det igenväxta som tidigare var en rabatt.Det är ju så kul att den kommer år från år. Undrar om det går att få den att föröka sig med.I år ser jag lite fler blad bredvid den så ska testa med lite extra gödning tror jag.

 
Kolla in till Annika Där finns säkert några som har sett nya vårtecken. 
tänk på att vårt land är avlångt.
Ha en fin början på veckan
Kram Meta

7 kommentarer:

Cat sa...

Det blev verkligen kyligt, men trots det har vi haft ett underbart väder.
Ha de gott. Kram, Catarina

Änglarum sa...

Gokväll! så mysigt du har på din balkong..jag har börjat fixa lite vår på altanen..köpte underbara tulpaner på torget i går!kram Jessica

Violen sa...

Vilken härlig balkong du har, ombonad och med fina växter! Där kan du sitt och njuta och ha det gott även o vädret inte är det bästa!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken balkong! Den är ju rena drömmen, ju! Så fin!
Agneta kram

Katta sa...

Så fint du har det på din balkong, härligt att sitta där och njuta kan jag tro. Här vaknade man upp till ett helvitt landskap i dag, nästan lite chockerande fast ändå inte. Önskar dej en fin vecka, kram Katta

Caroline sa...

Mysig balkong med härliga vårväxter du har! Kul att din tulpan på lotten har vaknat till!
/Caroline

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Så härligt att ha en balkong när det blåser kallt. Ja, och roligt med tulpanen, känner igen känslan av upptäckt, glädje och förväntan.
Ha det gott!
Katarina