Bloggintresserade

onsdag 5 mars 2014

Mitt i veckan

Hej alla vänner uti världen!
 
Nu har jag satt om de sista pelargonerna, oj oj oj vad trångt det är i alla fönster. 



Min väninna kommer idag och lägger beslag på en del som tur är.
 
Ni kanske minns att jag inte skulle sätta frön i år. Nu blir det lite i alla fall. För det blev inte som vi trott med operationen.Då kan jag inte låta bli. 
Jag satte lite frön av en vit vallmo som jag hittade i en påse. De var kvar från förra våren, trodde inte att de skulle bli nåt, men se det blev det, inte så många men jag är glad för det som blev.
 
 Min petflaska fungerar bra som miniväxthus. Det händer så lätt att det möglar i krukor med plastpåsar, här har det inte blivit nåt mögel.
Beror nog på att det är ett bättre andningshål.

Här kan ni se att ställningen jag köpte är full med krukor av pelargonskott.
Nu gäller det att hitta krukor som passar lite bättre och nåt under så jag slipper ha plastpåsar.

  Brickan som krukorna står på, är från mitt föräldrahem.. Den var så förstörd, men med lite färg fick den nytt liv.

Ibland hamnar saker lite långt in i skåpen hos mig och blir inte använda.( Känns det igen kanske) Nu kom den fram och jag gillar den starkt.

Måste visa vad jag fick av min väninna när hon kom idag.
Helt underbart att ha en så fin väninna.
 Massor av Tackkramar.


Den kommer jag att ha på kolonin och titta i ofta.Det är så kul att påminnas om hur det såg ut när vi kom hit och alla lerhögar innan allt markarbete var klart.

En jättefin gåva.
Bilderna ät tagna av väninnan på både blommor, insekter, och hela min koloni.












Nu önskar jag er alla en fin kväll och bra morgondag
Kram Meta

12 kommentarer:

lavendia sa...

Vilken rolig present. Det är alltså bilder från din koloni.
Din ställning är mycket smart. Och när du har så mycket odlingar är det ju tur att du har den.
Vad trist att du inte mår bra. Tur att du blir uppiggad av växter och väninnor.

Hajan sa...

Tänk så mycket fia blommor du
kommer att få. Men synd att du inte mår så bra.


kram från Hajan

Inger Marie sa...

Så flotte dine pelargonier er:)
Og boken du fikk..en skikkelig inspirasjon kilde:)
Nyt dagene:))

Felix sa...

Vilken härlig present med en egen fotobok från kolonin!

Så många fina pelargonsticklingar! Önskar att jag hade några såna här med, men det har inte blivit av än. Lyckades inte övervintra så många pelargoner heller tyvärr.

Ställningen med flera våningar verkar platsbesparande och bra.

Och... Jag tyckte också att stenen i vår damm ser ute som en groda. Hade tänkt skriva det, men glömde bort det. Jag tror att jag skriver dit det nu. Tack för att du påminde mig! ;-)

Vårhälsningar
Elisabet

A House With A View sa...

Men vilken fantastisk present!!! Vilken supersnäll väninna du har - guld värt med så fina människor i sin omgivning. Och wow vad du redan kommit långt med dina planteringar! Påminner mig om att jag inte hunnit någon vart alls, fniss :)

Tack snälla för din fina kommentar i min sorg, jättefint av dig <3

kramar aka

Tittis trädgård sa...

Där påminde du mig om att jag också måste plantera om mina Pelargoner och Fuchsior. Fin ställning och praktisk. Vilken fin present att få! Toppensnäll väninna du har:-)

Helena sa...

Tänk vad bra det är med vänner som man kan dela med sig till :)
Jättefin är brickan!
KRAM från mig!

Unknown sa...

Hvor er det nogle smukke foto du har på dit indlæg idag.
Mange havehilsninger

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin present, roligt och ha bilder från kolonin i en bok.
Och så duktig du varit och planterat, vilken blomprakt det kommer bli i sommar.
Kramar/AM

anemonen sa...

Vilken fin koloniträdgård du har, och dessutom få den med i en bok. Bra jobbat.

Katta sa...

Så fin brickan är, jag trodde det var orginalmålningen så du har lyckats väl. Härligt med fröer och pelargoner, själv kommer jag inte att så något i år. Kram Katta

Rost och rädisor sa...

Brickan jättefin! Har nog lite dille på brickor för när jag gjorde om i köket hade jag lyckats klämma in en hel drös i ett underskåp som inte får plats nånstans just nu och alla är ju trevliga och bra att ha till nånting...

Allt gott
/Anette