Bloggintresserade

torsdag 18 april 2013

Vårkännslor i blommi g fredag

Hej alla fina!


Jag undrar om det finns någon som inte har fått vårkänslor i vårt avlånga land än???? Även om snön ligger kvar så finns det säkert nåt som ger den där speciella känslan.

 



 
 Jag känner massor av vårkänslor av att komma till kolonin och mötas av vårblommor på trappen.



Eller när jag plockar första buketten med sippor










På stan har också våren kommit. Caféerna börjar 
sätta ut sina bord så det går att fika ute i den varma vårsolen.




 På alla gräsmattor börjar det att blomma.
Både vid busshållplatser och i parkerna.




Det går inte att undgå vårkänslor här.
 















Och sist men inte minst så har nääästan all is smält från Vättern. Det här är vad jag såg idag på väg hem




Det här var mina vårkänslor 
Går ni in till 
Bland rosor och bladlöss
Så hittar ni andras vårkänslor

Ha en fin fredag
Kram Meta

28 kommentarer:

Hélena sa...

Visst är det helt underbart! Äntligen är våren här!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Ingmarie We sa...

Ja som vi har väntat på den här våren! Fin tolkning av temat. Jättefina foton också.

Sirpa sa...

Hej!
Så härligt med alla dina fina bilder! Jag hittade ju blommor ett tag sen men sen kom bakslaget och nu vet jag inte hur blommorna har klarat sig. Jag får väl tar en promenad upp till stan och ser hur de mår:)
har en mys fredag!
Kram Sirpa♥

Berit sa...

Jaaaa..äntligen spritter det i kroppen och man får åter peta i jord:)
Ha en underbar helg!!

Villrose sa...

Så mye fine vårfølelser! Særlig humlen. (her er det bare fluer som har våknet...)

Marit sa...

Flotte vårblomster! Det er mange ting som gir vårfølelse. Humler er flotte insekter!

Ha en fin helg!

Klem Marit

hagen vår sa...

Hei! Så fint å se humla. Den er virkelig trua (hotat?). Har ingenting å tilby den nå, men kanskje om en uke. Flotte vårbilder! Ha det godt! Anne

GladiGrönt sa...

Vilka härliga bilder, och tänk att få bo vid Vättern!

TittisTrädgård sa...

Man hittar nya vårtecken varje dag nu, och vilken lycka det är varje gång något nytt tittar upp ur jorden. Vilket hav av blå Krokus du visar, ett sånt skulle inte vara dumt att ha!/ Kram Titti

Veronica sa...

Mmmmm, härligt, härligt med vårkänslor! Man vill bara njuta av våren som äntligen kom !

Ha en skön helg på kolonin

Veronica

Gunilla sa...

Fantastiska bilder med mycket vårkänsla.

Trevlig helg

annamariaelle sa...

Snart är vi också där, vi kommer starkt på slutet vi i norr! ;-D Underbart med vår!

Ninnis sa...

Jag njuter både av våren och av ditt inlägg....underbara bilder....!!!

Kram Ninni

Lotta sa...

Det finns verkligen massor att glädjas över nu i vår underbara natur! Du bjuder på många "måbra" bilder,
Kram Lotta

Leena sa...

Fina Jönköping! Dina bilder lockar mig att nästan åka in till stan och kolla parkerna och Vättern. Får se ... jag är lite av en hemmamus.
Ha en fin helg!

Unknown sa...

Härliga vårbilder du visar! :) Jag har inte plockat någon vårbukett ännu, men förhoppningsvis snart. Ha en fin helg!

carinaon sa...

Vårkänslor är det härligaste som finns!
Ha en skön helg,
Carina

Anette sa...

Nog märks det i stan att våren är kommen! Fint med alla lökar överallt. Ha en fin helg. /Anette

Et nytt landsbyliv sa...

Herlige vår bilder! Ha en god vårhelg!

Rosor och ruiner sa...

Visst är det underbart med vårkänslor! Du har verklgen prickat in vad som ger vårkänslor!

Lövkojan sa...

Hej, hittade precis hit och blev intresserad eftersom jag också är med koloni sen förra sommaren:)
Vilka härliga vårkrukor!

Ha en fin helg, kram Marie-Louise

Unknown sa...

Så herlig, masssse vår og fine bilder.

Judy sa...

You are moving toward spring, too, I see!!! I LOVE that image of the field of crocuses!!!!!! There are just so many of them!!! And I love the bumblebee with the peeling paint!!!

Vivian Tisting sa...

Ja visst är det härligt, det går inte att undvika vårkänslor här heller.
Ha en skön helg
Vivian

Sabelhagens Olivlund sa...

Åh, vilken vacker bukett!! Härligt med allt som spirar i rabatterna.
Trevlig helg.
Kram Maria

Lenas Trädgårdsrum sa...

Härliga vårbilder som verkligen ger Vårkänsla :)Trevlig helg!

Anita sa...

Oj, oj, oj så mycket vår du bjuder på och så många vårkänslor. Helt ljuvliga bilder!

Önskar dig en riktigt fin helg!

Mias Trädgård sa...

Ohhh, humlor! Då är det vår! Såg mitt första bi idag! Ha en fortsatt fin helg! :) Mia