Bloggintresserade

lördag 6 april 2013

Vem uti backen står?

Hej alla fina vänner kul att just du tittade in.!


Jag hälsar Gunsside välkommen. 
Hoppas jag kan inspirera dig eller ge en go stund.

 



Blåsippan ute i backarna står
niger och säger att nu är det Vår.




Idag när jag gick ner för backen till bussen så fick jag se två små blå blommor bland löv och torrt gräs.
Jag blev så glad att jag stod en lång stund och bara tittade,Nu dröjer det inte länge förrän backen är full



Det är senare än förra året för den 25/3 plockade jag vitsippor i samma backe. 

Vi ses väl på partyt hos Rosegarden, har tänkt åka dit.Blåsippan får också vara min blomma i Dagens blomma. Weecand Flowers

 Ha en riktigt fin helg!
Kram Meta

11 kommentarer:

Kristinas oas sa...

Men vilken ljuvlig vårhälsning, nu blev jag riktigt glad! Ha en fin helg! Kram Kristina

samson sa...

bussbacken är så härlig,
bara lite jobbig att gå uppför
ha det så bra
maggan

Aud sa...

Så heldig du er som har blåveis i nærheten av deg. Det er en nydelig vårblomst.
Ha en fin helg:-)

Elin sa...

Blåveis!
Nydelige vårtegnet:)

ulla laiho sa...

Det är sådana vårhälsningar man ser fram emot - varje år lika spännande.

Unknown sa...

Så härligt!
Det finns hopp ;)
Ha en härlig fortsättning på helgen!
Kram Allis

Änglarum sa...

Hej! antar att du är på kolonin nu :=) ? äntligen lite vår i sikte o snön har faktiskt bara på sista dagarna försvunnit en hel del!kram Jessica

Magali@TheLittleWhiteHouse sa...

Jag hoppas du har rätt, och det är ett tecken på vår. Även här, allt är sent i trädgården.
Kram,
Magali

Tina´s PicStory sa...

thanx for your lovely weekend flowers. i just missed the backlink
): or didn´t i see?

HansHB sa...

Flotte blåveisbilder!

DeniseinVA sa...

An exciting find and thank you for sharing it with us at Today's Flowers :)