Bloggintresserade

söndag 12 oktober 2014

Förbereda

Hej alla vänner!

Här är dagarna så fina . Visst lite regn kommer det mellan solglittret.( inget snö i alla fall) Det är väl som det ska i oktober. Jag njuter av solen, blommorna och att kunna sitta ute och äta.Jag har inget minne av att vi gjort det så ofta vid den här tiden, förut om åren. 
Då har jag visserligen inte bott här så länge men vi var ju här på helger och eftermiddagar..

Tänk att lavendeln blommar om igen, hur ofta sker det så sent på säsongen hos oss.



Det är så fint väder så jag drar på att flytta hem hela tiden.

Nu har jag fått kartonger som jag skall packa ner det mesta lösa grejorna i. Oj vad saker det får plats i mitt lilla hus.
Det går inte att sätta ner det i nya huset än. Så snart värmen är på där flyttas det dit och vi börjar riva detta huset.
Nu är taket nästan klart bara ytpappen kvar. Hoppas på fint väder nästa vecka så blir det också klart.

Det märks att det inte är lika varmt i luften trotts att solen lyser,för färgen torkar inte så fort som tidigare. Det är en hel del kvar att måla utvändigt nämligen. Har målat en massa läkt i svart. I förrgår målade jag taket i uterummet. 
Det är så skönt när taken är målade för det är så jobbigt och tar sån tid för mig.Att måla brädor som ligger på bockar det är mycket lättare. 
Allt blir bra mycket gråare nu på hösten när det regnar,Här kommer en rejäl skur just nu. Undrar om jag skall kunna slipa rent lådorna till skåpet som jag tänkt idag. 
Det är bra att bo här, för det blir mycket sånt där småpyssel gjort till mannen kommer hem och gör storjobbet med det jag förberett.Annars skulle vi nog aldrig bli färdiga.



Sisst men absolut inte minst. Jag vill tacka alla er som peppar mig på olika sätt i min nya situation.Jag är ju inte den första men vi tar alla det så olika. Det där med trädgårdsmästare, den tanken ska jag nog suga på. Tack alla!!
Önskar er en fin söndag vad ni än gör.
Kram Meta

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi håller tummarna för varmt och soligt väder så ni kan bygga klart och färgen torkar, ser så fint ut med nya huset.
Kramar/AM

lavendia sa...

Förstår att ni drar på att flytta hem, när det varit så fina dagar.
Just nu är det fint här, men annars har det regnat hela fm.

Tittis trädgård sa...

Hoppas du får fler vackra dagar så att du hinner klart före vintern. Önskar dig en skön söndag/ Kram Titti

Marit sa...

Håper du rekker alt du skal før vinteren kommer!
Klem Marit

Mejrams! sa...

Roligt att ha något att se fram emot, måste kännas spännande med huset. Tänk när du kan börja boa in dig där. Ha en fin söndag! Kram Merja

Här är gudagott att vara ! sa...

Ja arbetslösa är ni då inte !
- Måla tak är verkligen såå jobbigt,så jag förstår verkligen att du är tacksam över att maken gör detta.
- Trots allt arbete, måste det vara roligt och inspirerande att se hur det går framåt med huset varje dag.
Håller tummarna att vädrets makter är på er sida, och att allt går som ni önskar !
Varma kramar / Anneli

Inger Marie sa...

Ja..kan forstå at du utsetter hjemreisen...det er jo så fint de dagene hvor solen glimrer til:)
Fint det blir på tomten deres:)
Fin ny uke til deg:)

Hajan sa...

tänk vilket arbete Ni lägger ner.
Så intressant att få följa detta.
Akta bara Era ryggar så ni inte tar ut er för mycket. Det är så roligt att följa, och alla fina växter.
Jag hoppas på några mer fina dagar
det går väl åt om färgen skall torka.
Lycka till från Gammelbäggan

Jord under naglarna sa...

Vad tråkigt med den ofrivilliga pensionen. Du verkar dock ha fullt upp ändå. Jag hoppas att du tycker vardagen är meningsfull utan att ha ett jobb att gå till.

Vackert med tagetesen(?) runt ljuslyktan!

Änglarum sa...

Hej! ja visst är det ovanligt bra väder för årstiden..tänk det blir inte många månader för dig hemma i lyan :)) hoppas du får det bra på alla sätt nu i din nya situation som pensionär i förtid..det finns ju så mycket att lägga energi på..må så gott ♥ kram Jessica

Solstrimmor sa...

Visste inte att ni ska riva det gamla huset! Då förstår jag lite bättre att ni är så ihärdiga att få så mycket som möjligt klart innan vintern! Kul med ett alldeles färskt krypin:) Ja, vädret är fantastiskt även om det har varit regntunga skyar här idag. Men varmt... 12 grader! Så skönt, då blir hösten skönare och mindre lång!

Javisst vill jag träffa dig och G:a Affären. Någon mer i omgivningen har jag inte att föreslå. Kanske Cia har någon? Ska vi träffas i Blg? Styr upp det hela du... jag hänger på!

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

PysselMoster sa...

Tänk att du har lavendel som blommar igen! Här har en del fingerborgsblommor börjat blomma igen på toppen av den gamla stängeln ... ser rätt knäppt ut. Lycka till med målningen. Vi hoppas också få målat lite till i år. Har ett jobb som bara måste gå att göra till helgen. Vi får hålla tummarna ihop!