Bloggintresserade

måndag 13 oktober 2014

Början bra.........

Hej alla vänner!
Ny vecka och en bra början på den. 
Mannen kom idag med ett paket som kom på posten i fredags.

Jag är ju inte hemma så det fick ligga,så kom jag på att det kanske kunde vara nåt som behövde tas omhand . Det var det också.
Nu Anna-Karin (Landet krokus) är den planterad och så väntar jag otåligt på att den skall börja blomma(kanske inte nästa år) Du vet vad jag menar men jag säger inget. Så är det väl eller har jag fel.

Vädret är också bra. Därför har jag kunnat ta bort färgen på alla lådorna till den gamla köksbänken.
Takfoten har fått en omgång färg.
Jag känner mig faktiskt rätt nöjd med dagen.

När jag planterade den fina irisen jag fick, kunde jag inte låta bli att fota den vita kärleksörten Den står inte så långt från irisen. Tänk så söta de är, varje liten blomma som tillsammans blir som en mindre tallrik i storlek. 




Det var min första dag i veckan. Den blev rätt bra.
Önskar er alla en fin vecka
Kram Meta

4 kommentarer:

Cat sa...

Åhhh vit kärleksört låter underbart. Snart har jag nog min sedumplantering färdigplanerad :-) Tack för alla bra tips!
Ha de gott. Kram, Catarina

Törnrosa sa...

Så roligt att få paket! Och är det sedan en växt - extra kul.
Vit kärleksört låter jättehäftigt. Får jag nog kika efter till våren.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram fr Törnrosa

Rost och rädisor sa...

Spännande med paket och din vita körleksört gillar jag skarpt. Varför har inte jag nån...
Kram Anette

Unknown sa...

Så vakker den er med mange små hvite stjerner.
Pakke i posten er bestandig spennende Meta.
Ha en fin høstdag.