Bloggintresserade

tisdag 30 december 2014

Knackar på

Hej alla vänner!

Nu Knackar det nya året på dörren och vill bli insläppt till oss, 
var vi än bor och lever.

2015 års bok har många oskrivna blad som vi kan fylla med många fina händelser. Kanske också med sånt vi inte kan rå över.


Här på hyllan vid mitt skrivbord står min nya bok. Där jag kan skriva in på varje rad och dag i fem år.






Tänk vad roligt det skall bli att kunna jämföra året med de tidigare åren.

Jag har tröttnat på att leta och inte veta var det skedde eller när vi satte frön förra året,eller när våren kom.

Årets sista tulpanbukett börjar också se sitt slut.Precis som året tar sitt slut nu.
Som av en händelse så slår min vita amaryllis ut just nu.

Vi får minnas det som var och se fram mot det som kommer, både i våra liv och med våra odlingar..
Och tack för att ni finns.






Med det här vill jag önska er ett underbart nytt år med allt gott som tänkas kan till er.
Vi ses på andra sidan tolvslaget i vår blogg värld
Kramar från Meta

12 kommentarer:

Solstrimmor sa...

En trevlig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!

Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gott Nytt År Meta
Varm kram
AnnaMaria

Mejrams! sa...

Ett riktigt Gott Nytt År och Trädgårdsår önskar jag dig! Hoppas vi får många och långa dagar i trädgården 2015. Kram Merja

Här är gudagott att vara ! sa...

Tack Meta för allt du delar med dej till oss här i din blogg.
Är så glad över att vara din bloggvän och ser fram emot ett nytt år tillsammans med dej ♥
Varma kramar och en önskan om ett GOTT NYTT ÅR !
/ Anneli

Cat sa...

Önskar dig ett gott slut på 2014 och en bra start på 2015. Gott nytt år // Cat

Hajan sa...

Var så säker den här gamla gumman
har inte så mycket mer
att vara nöjd med än detta undeerbara Bloggarbete.
Ha det gott önskar Harriet

Agnes och Vendela sa...

Ett gott Nytt År önskar jag dig! O nu går det bara mot ljusare tider! :-) kram Agneta

Felix sa...

Önskar dig en fortsatt fin nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas att vi ses i bloggvärlden även nästa år. :-)

Elisabet

Isas Trädgård sa...

Så smart med en bok för fem år framåt !
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och tack för alla fina kommentarer hos mig under 2014 !
KRAM/Isa

Lotta sa...

Vill önska dig ett riktigt gott nytt år med många härliga dagar på er kära koloni, tack även för alla trevliga inlägg du gör och alla rara kommentarer du skrivit! Kram! /Lotta

NatureFootstep sa...

önskar dig ett riktigt Gott Nytt År. :)

Monica
NatureFootstep

Erikslundsliv sa...

Jag har en likadan bok och är inne på år tre nu. Det är nu det börjar bli riktigt kul när man kan jämföra med åren innan? Lycka till!
Kram, Ann