Bloggintresserade

lördag 13 december 2014

Julröd hos Charlotta.

Hej alla vänner!

Ja då var det en ny Trädgårdsfärg då. Och den här gången är det Julröd.Är det den som kallas julröd eller är det den som för mig är julröd. Inte vet jag men så här blir mitt inlägg i alla fall.


Den här kommer jag aldrig ihåg vad den heter men den är såå fin när sommaren är varm som det varit nu några år.


Mina röda sonalpelargoner. De har några år på nacken och de trivs visst väldigt bra där de står. Undrar hur det ska bli nästa år då de inte kan vara där.


Mina fönster på husen och dörrarna är också röda.


En tallrik med smultron.Det har funnits till många gånger i sommar.

Här är handen full med hösthallon, De har en mer röd färg än sommarhallonen. Hos mig i alla fall.






Den rödaste rosen jag har är nog Flamentanzen.

 




Den har två röda färger har jag sett en mer som den julröda och en med lite lila i.


För mig så är den julröda färgen lite mer vinröd. Vet att det är en annan röd nyans som kallas Julröd den har mer gult i sin blandning. Så därför får ni två olika färger i rött av mig.
Ha en fin söndag
kram Meta

8 kommentarer:

lavendia sa...

Man tycker det vore lätt med färger, men inte när man tänker efter. Du har iallafall i mina ögon lyckats bra.

Cat sa...

Jamen gud, nu längtar jag ju efter solmogna hallon och smultron :-) Mmmm så hott till frukost yoggin.
Ha de gott. Kram, Catarina

Lotta sa...

ÅHHHH, så mycket härlig sommarkänsla du bjuder på i blåsten! Kram Lotta

Erikslundsliv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Erikslundsliv sa...

Fina bilder! Jag gillar den mörkröda färgen bäst. Den är så härlig och mustigt röd. Trevlig helg!
Kram, Ann

Högagärde sa...

-härligt härligt. Rödaste rött är inte bara jul det är sommar också.

Ha en fridfull tredje advent.
Elisabeth

Anette sa...

Du fick ihop en bra och varierande samling med julrött! Ha en fin vecka. /Anette

ulla laiho sa...

Så många härliga, röda nyanser du visar. Jag har också en Flammentanz som är röd men mina bilder drar hela tiden mot orange - kameran och jag är osams.