Bloggintresserade

lördag 13 december 2014

"Se de snöar"

Hej alla vänner där ute i ovädret!





Jaha, då kom den första snön igårkväll.
Med kaos i trafiken och plogbilar som sitter fast i kaoset.Att vi aldrig lär oss. Det är lika varje år när första snön kommer.


Jag blir som barnen , måste ut och se och fota.

Så lyckliga de är och som de har väntat.
 



Göra första snögubbebollen och in och hämta pulkan för första åket.
Härligt.

 


Ska jag vara ärlig så tycker jag inte det. Möjligen för att få nåt annat att fota då.
Önskar er alla en härlig Lucialördag. 
Kram Meta

9 kommentarer:

Maj sa...

Ovädret missade Gbg och det är jag glad för. Ingen snö alls här så julstämningen vill inte till fullo infinna sig.Önskar mig 2-3 cm till julafton. Men visst blåser det men det är jag van vid....
Jag tycker också så jättemycket om Erkers Maria och hennes Lussetåg./M

Unknown sa...

Det så veldig fint ut med snø, julestemningen steg med en gang.
Jeg ønsker meg snø til jul jeg også,
god lørdag og 13 desember til deg.

lavendia sa...

Jag gillar det inte heller. Har precis kommit in efter en slaskig promenad, för det ligger ju inte kvar som vit fin snö.

LINDA sa...

Så fint! Jag vet att det var mycket trafikstök - tänk om folk bara kunde ta det lugnt och helst stanna inne. Jag hade gärna vaknat till massor av snö. Fast vi har i alla fall en del, även om den just nu försvinner i spöregnet.

Kram
//Linda

Isas Trädgård sa...

Oj, så mycket snö ni fått hos dig - här är det mer som puder över växthuset !
Önskar dig också en härlig luciadag !
Kram/Isa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med om snön, men det är såklart roligt för alla barn. Jag tittar helst på dina bilder.
Lussekram/AM

Cat sa...

Vita, fina bilder. Men jag är heller ingen fan av snön, möjligen som du, bara för att få fota i den :-)
Vi slapp undan det värsta, ösrgen på tvären och inte speciellt hård blåst. Tack å lov!
Ha en fin Lucia. Kram, Catarina

ullie sa...

åh hej kul att du kikar in .
Tack det ska jag och ja man blir mörkrädd i bland hur en del är i trafiken att snön kommer är ju ingen hemlighet liksom

Kika gäran in igen så kommer ja till dej kram o ha en fin lucia

Mejrams! sa...

Det ser fint ut med snön! Det skulle behöva komma lite snö här också, så att julstämningen skulle infinna sig. Det blev inte mycket till storm heller hos oss, bara lite regn och byiga vindar. Kram Merja