Bloggintresserade

tisdag 2 december 2014

Sanerat

Hej alla mina vänner!

Ja ni så här ser det ut i mitt vardagsrum just nu. Det är inte lätt att ta sig fram.
Det ringde på dörren vid 13 tiden och in kom killen med en stor dammsugare som skulle sanera. Han kom fram.
Han fick klä på sig en skyddsdräkt så det ser ut som att han ska fara till månen.(Fniss)




Han låste ute sig på balkongen tejpade för dörrspringan och började låta illa.Fattar inte hur han kan stå ut med ljudet av maskinen. När han var klar kom det en annan kille och satte dit ny isolering och skylde den med en plåt i hörnet så nu är det fint igen.

Som tur var kom jag ihåg att ta in mina kryddväxter som stått kvar på balkongen över natten.med tanke på hans klädsel så var det nog tur.
Nu återstår bara att ställa allt i ordning igen PUH.....
Rensat blev det i alla fall.

Själv har jag haft en betydligt trevligare dag. Jag har bakat lite kakor.
Det blev schokladbröd och kolakakor.




Bakade också nöttoppar men de flöt ut och blev som plättar så de fick lite glasyr på sig. Huvudsaken de är goda.




Det var min tisdag det.
Önskar er alla en fin mitt i veckan dag imorgon
Kram Meta

11 kommentarer:

Mejrams! sa...

Oj oj vilket jobb och ändå har du varit duktig och bakat kakor. Önskar dig en fin tisdag från ett snöigt Boden. Kram Merja

Cat sa...

Så skönt att ha det gjort! Men vilket slit ni får med ställa allt i ordning igen.
De där kakorna ser allt goda ut :-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Tittis Trädgård sa...

Usch ja, det är jobbigt när det blir så där rörigt, men ack så skönt efteråt när det är klart. Vi håller precis på att få klart efter vår renovering här hemma, och det är så skönt när man kan gå som man vill utan att behöva hoppa över saker när man ska någonstans. Härligt med nybakade kakor...blir riktigt sugen:-)

Erikslundsliv sa...

Vilken tur att ni fick det gjort i alla fall och så skönt att veta att allt blir fint igen! Och som sagt lite rensning på kuppen, det är ju aldrig fel...
Kram, Ann

A House With A View sa...

Oj oj oj vilket jobb att ställa allt tillrätta, pust! Bra att passa på att rensa då :) Supergott med kakor också, vad duktig du är, jag är helkass på att göra kakor...

Tack snälla för info om spånkorgen, hade ingen aning, kul att få lära sig något nytt :) Nu har jag ändrat i texten :)

kramizar aka

Högagärde sa...

Smaskiga kakor. nu blir jag också sugen på att baka.

Adventskram
Elisabeth

Annika Christensen sa...

Oj oj viket stök!
Det blir bra när det blir färdigt skall du se. Vi är just klar med ett rum som vi renoverade. Nästan klara menar jag.
Saknar gardiner och lite annat.
Mums för hembakat.
Annika

Änglarum sa...

Hej! skönt när det blir färdigt hemma sedan!ja då är julbaket igång :) det gäller att starta i tid... passar på att dricka glögg mellan blogg läsandet! tycker det är så mysigt att läsa vad ni har för er<kram Jessica

G:a Affären sa...

Hi,hi då är vi två som har oordning, har ska sågas upp ett hål för skafferiet idag.
Men, nu får du julstädat ända ut på balkongen!
Kul att du bakar i allt detta!
Kramar /Cia

Solstrimmor sa...

Oj, vilken grej! Men bra att det blir gjort också. Idag ska jag göra julköttbullar, baket har jag klart redan. Fått gömma julkakorna långt in i frysen, annars norpar jag av dem!

Trevlig onsdag!
Kramar från Eva-Mari

cissi sa...

Bra gjort att kunna baka så fina kakor bland gubbar på väg till månen och en himla massa stök! Hoppas ni fått ordning nu!