Bloggintresserade

torsdag 4 december 2014

Återställt, nästan

Hej alla mina vänner!

Gårdagens vila gav mig energi till att börja plocka tillbaka på balkongen. Oj så jag har rensat. Nu är det bara att fylla på med nytt (fniss)
Shhhh inte så högt mannen kan höra. Han tycker att vi har tillräckligt med saker ändå.

Lite omflyttande av möbler och saker blev det också.

Mormors vävpall har fått flytta fram till betongkanten. 



På den står pinnagranen jag gjorde till förra julen.
Grisen och pepparkaksfigurerna i betong står och värmer sig vid ljusen, ojdå de blev visst bruna av ljusskenet hihi.

 
Under pallen vid de fina betong granarna står Trollkungen. Han fick följa med hem från min frissa och butiken Ide-a-Tamalja. Där hon jobbar. Förresten hon har en egen blogg nu, har ni lust kan ni ju kolla in där.Erikslundsliv, Det händer en hel del kul där.


Minns att ett nyår när det var ungefär likadant väder som nu, satt vi här och beundrade allt fyrverkeri, med lite gott tilltugg. Det var härligt och en lite annorlunda känsla.
Tänk i år kanske vi kan ta vår julaftonsglögg här. Vad kul det skulle vara.Då har säkert tomten intagit sin plats under pallen.
Önskar er alla en bra fredag
Kram Meta

8 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så fint du gjort... en riktig julbalkong! Det hoppas jag få till nästa jul:)
Lycka till med omklädseln av dotterns soffa. Det är ju så tacksamt att ge gamla möbler nytt liv!

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

lavendia sa...

Det gick snabbt och vad fint det blev. Du kan ju nästan konkurrera med Ernst. Trevlig helg!

Mejrams! sa...

Fint pyntat på din balkong och din pinnagran ser jättefin ut! Önskar dig en fin 2. advent! Kram Merja

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint och jag föll som en fura för pinnagranen, det borde jag prova på. Så fint!
Agneta kram

Cat sa...

Oj vilken fart det gick med, vad mysigt det blev.
Härligt med glöggen utomhus, men ändå inne.
Ha de gott. Kram, Catarina

Här är gudagott att vara ! sa...

Jag håller med "Lavendia", vem behöver Ernst när man får så mycket inspiration genom att besöka bloggar !
Ni har det så mysigt och julfint på er balkong ! - Förstår jag det, att ni ser fram emot mysiga stunder där.
Varma kramar och önskningar om trevlig helg !
- Tack för dina gulliga hälsningar hos mej ♥
Kram / Anneli

LINDA sa...

Så fint du har gjort! Jag tycker att betongkakorna är väldigt fina! Själv har jag ingen energi alls och har jobbat hemifrån i dag - är så trött på alla förkylningar! Men energin kommer nog. Och så vill jag ha adventskänsla, men regnet bara vräker ner - önskar att det vore stora fluffiga snöflingor!

Hoppas att du får en fin helg!
Kram
//Linda

G:a Affären sa...

Så fint du ordnat på balkongen och din pinnagran blev jag så imponerad av, hur fin som helst!
Och visst blir det gärna mer än klippning när man besöker Ide-aTamalja!

Kramar /Cia