Bloggintresserade

tisdag 16 december 2014

Årstids skåpet.

Hej alla vänner!

Det blir lite julpyssel varje dag här nu. Idag har jag fixat till i mitt Årstidsskåp.
Det är ett skåp som är gjort till ett fönster som satt på vårat utedass när jag växte upp. Ni förstår jag är så gammal så vi hade det när jag var liten och bodde på landet.
När vi flyttade ur mitt föräldrahem hittade jag det i ett av bodarna och vips åkte det ner i min låda.För det kan jag göra nåt av.
 
Då blev det mitt årstids skåp. 
Det finns både gamla minnen och lite nya saker där.



 På översta hyllan står en liten kopia av min barndomskyrka i Torsåker. En av flera svampljusstakar som alltid stod på spiselkransen med ljusen tända på julaftonen.

 
 Lucian och stjärngossen är nyare saker. Bakom är de Julevangeliet och Hosianna sången.




 På nedersta hyllan Har jag ställt fyra små kulstakar och en gammal halmtomte det är gamla saker som jag gillar. Jesusbarnet har jag fått av en väninna till krubban, nu hade jag det, så då passade det bra i mitt skåp. Tomten på häst är nytt. Hästen representerar Dalarna och tomten har jag fått i en julblomma någon gång.

En av mina många ljusslingor fick lysa upp det.

Skåpet är ett av våra julsaker  som ni ser först när ni kommer hem till oss.



Min tisdag har jag tillbringat på kolonin och när jag kom hem fixade jag skåpet.
Önskar er alla en fin mitt i veckan dag i morgon
Kam Meta

5 kommentarer:

Maj sa...

Så mysigt med ditt årstidsskåp. /M

Änglarum sa...

Hej!Det är så mysigt med ditt årstidsskåp :) kanske något man skulle ta efter...i dag har väl vädret ändå varit skapligt,åtminstone ikväll då vi varit på lucia firande som var ute.Kram Jessica

Cat sa...

Åhh så mysigt, jättehärligt att ha en skåp man kan variera allt efter humör och årstid.
Ha de gott. Kram, Catarina

Annika Christensen sa...

Vilket fint litet skåp. Kanske jag skall ha ett sådant istället för min stege på väggen? Extrafint med belysningen.
Allt gott
Annika

Lotta sa...

Vilken kul idé med ett årstidsskåp! Ha en fin dag, här ska bakas julbröd. Kram Lotta