Bloggintresserade

tisdag 26 augusti 2014

Inget regn

Hej alla vänner!

Ohh tänk en hel dag utan regn, nästan, bara 10 droppar.
Vaknade till att solen lyste in genom fönstret, det var länge sedan. Skuttade upp med fart. Hade tänkt sitta ute och äta frukosten men det var lite kallt trotts att solen lyste.
 Det blev en snabbfrukost inne och sen ut. 

Mannen satte upp fodren jag målat. Så ser det hela ut färdigt.
Det kom en elektriker hit och kollade hur vi skulle dra rören.
Sen var det dags för en jobbartur för mannen.
 

 
Jag har klippt en massa grenar och skräp idag

 Så skönt att inte bli dyngsur på armar och rygg när man fixar i gångarna mellan våra kolonier. 
Nu är ena sidan gjord.
Att det skall vara så svårt att följa de föreskrifter som finns. Grannens syren hänger in över min tomt. Får snart ta bort alla växter där, det blir så mörkt av den... 
Det skall bli fint väder flera dagar nu. Jublar. Det är bara att fortsätta med resten i morgon.
 Det märks att mina barnbarn inte varit här på ett tag och att det regnat så jag inte varit där och nallat på plantorna. För det blev en stor näve till yoghurten idag

 


 Smultron är Mums. 
Det tyckte även denna lilla geting om mina frostisar.











Har plockat två liter björnbär och det finns hur mycket som helst kvar. De mognar så man kan plocka lite varje dag.







På min blåa vinstock kommer det massor av vackra klasar med druvor. 
Hittade ett recept på Druvmarmelad med ingefära. Det ska jag nog testa i år.
Tycker det är svårt att hitta på nåt att göra med dom. Är det någon som har nåt bra?????Det går ju inte att äta alla. Det blir en del till dekoration förstås.

 
Det är inte många rosor som blommar nu. Regnet har förstört de flesta. den här har slagit ut lite under dagen. Vet inte vad den heter,( inte hon heller) det är den från grannen som skulle kasta dom.

 Hoppas att de som har knoppar slår ut. Då känns det som om hösten gör en paus tycker jag.

Det var min dag i solsken
Ha det så gott
Kram Meta

15 kommentarer:

Mejrams! sa...

Så mycket gott du har att mumsa på. Dina björnbär ser riktigt goda ut. Kram Merja

Cat sa...

Härlig skörd i det soliga? vädret. På orten där jag jobbar fick vi ett sånt skyfall, så jag vet inte vad. Dessutom kompletterades det med så mycket hagel att marken blev vit :o
Men tack och lov inget hemma :-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Lotta sa...

Vilka fina druvor!! Inget regn här heller!

A House With A View sa...

Men oj vad det frodas hos dig, vilken härlig skörd av vindruvor och björnbär, härligt! Fina bilder! Och vilken fin ros du har där!!

kramar aka

Högagärde sa...

Jag har sannerligen inte sluppit regnet. Nu börjar jag bli trött på ruskvädret.
Härligt att odla "smultron som barna kan få" som vi sjunger i Idas sommarvisa.

Allt gott
Elisabeth

Tittis Trädgård sa...

Åh, så fint det lilla fönstret blev. Jättefint med den lilla dekorationen överst.Härligt att få njuta av egna druvor så här års och väldigt vackert med den blå/lila färgen mot de gröna bladen...ett litet konstverk i sig själv./Titti

Hajan sa...

Oj Oj Meta så fint Du har det på Din koloni. Men det var väldigt nära grannens växter.
Skall bli spännande att se hur Du gör där.

Men vilken växtkraft det är hos alla Bloggare. Jätteroligt att
få se och läsa om.
kram Hajan

Rost och rädisor sa...

Smultron, björnbär och druvor. Vilken lycka!
Här finns det inte ett enda bär på lager, men mängder av Karl-Johan. Alltid en liten tröst.
Allt gott
Anette

Anonym sa...

Vilka goda bär! Här i Wales har det också regnat mycket, men det är kanske inte så överraskande!!!

LINDA sa...

Fniss! Jag hade blomflugor som försökte dricka upp min trocadero i går. Jättefina bilder! Den blå druvan ser jättefin ut!!

Jag gör russin av mina druvor. Jättegott!

Kram
//Linda

Unknown sa...

Å høsten er herlig på fine soldager, og så mye godt den gir da mmmmm,,,,

Klem fra Marit.

Jannibele sa...

Så frodig det er hos deg, med både blomster og frukt. Ja, nå er det deilig med varme og sol igjen. Hagen likte godt å få litt regn. Ha en fin kveld!

Katta sa...

Smultron i joghurten! Vilken naturens lyx. Kom just på att jag inte ätit ett endaste smultron denna sommar. Kram Katta

Unknown sa...

Thank you so much for giving us the opportunity to share. Discovered some new great pages.
Decorate Your Small Apartments

Jord under naglarna sa...

Å, så mycket björnbär! Vi har fått björnbär på vår buske första gången i år. De är så goda, men så få.