Bloggintresserade

lördag 2 augusti 2014

Undrar vad det bjuds på idag.

Hej alla vänner!


Efter elvakaffet på kolonin med vänner vid paviljongen, packade vi bilen för en tur till Borås.
Det är en stad som jag gillar och idag var det inget regn heller, det gör det oftast där.


Det finns till och med en liten flicka i regnkläder gjord av  Per Gyllenhammars dotter Charlott. Det såg lite varmt ut.










Det här har varit en av mina favoritbutiker i Borås. "Hjärterum". Idag har de bytt stil helt och hållet så det är inte mycket som faller mig i smaken.
 

Minns ni den här blomman???
Jag hade en stor sån i min första lägenhet.
Kul att de kommer tillbaka.
Är det någon som vill ha en Gorilla i sin soffa så finns den här för några tusenlappar eller så.

 



Efter en stunds vandring på stan och div inköp av reakläder så var det dags för en vilopaus för mina onda ben och rygg. Det blev en hallonpaj med vaniljsås, kaffe och smoothie till dottern

 Vid ett bord bredvid undrade nog småfåglarna vad det bjöds på i den tallriken.
De ser ut att vara nöjda med smakbitarna


Det var dags att gå till ett bestämt ställe där mannen och barnbarnet skulle hämta oss. De var och åkte småtåg, här finns nämligen en sju och kvart-tums bana där de kör för allmänheten lite då och då.

En fin rosenpark gick vi förbi och kolla in trädet, det har krycka precis som jag har när jag går.


 

Nu närmar det sig slutet på dagen och vi sitter på verandan i ett härligt smatter från ett välbehövligt regn. Hoppas det blir mycket regn i natt, skulle vara skönt att slippa vattna.
 Den här fina regnbågen visade sig på himlen innan mörkret tog över.
Jag önskar er alla en fin söndag. Vi far på nya äventyr i morgon.
Kram Meta

7 kommentarer:

G:a Affären sa...

Den lilla flickan såg så verklighetstrogen ut, förutom att ansiktet är så mörkt. Jag trodde först att hon var verklig!
Den blomman kommer jag ihåg, High Chaparral, var det så den kallades?
Det är alltid härligt med en fika och senare regn.
Jag önskar båda delar i denna stund!

Kramar
Cia

Inger sa...

Vilken trevlig dag! Önskar också att vi får regn, men det verkar omöjligt.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Illa att du skadade handen, hoppas det är bättre idag. Borås var jag ofta till för några år sen, roligt och se dina bilder. Gorilla i soffan vill jag absolut inte ha, förstår om du inte gillade stilen.
Kramar/AM

Hajan sa...

VERKAR HA VARIT EN TREVLIG TUR.
ALLTID ROLIGT MED LITE ANNAT, ELLER HUR?

Unknown sa...

Så koselig sted da, der var mye å se på og hygge seg med.
Så artig skulptur i regntøy den var søt og regnbuen bildet er nydelig.

God ny uke, Maritklem.

Tittis trädgård sa...

Vilken trevlig utflykt ni har haft! Här fick vi också regn igår, så nu känns allt som ett våtvarmt omslag i den 35-gradiga värmen./ Kram Titti

A House With A View sa...

Vilken härlig dag! När allt är som bäst helt enkelt - trevligt sällskap, gott fika, fin miljö och lite besök i inredningsbutiker, perfekt!! :) Men herregud vilken gorilla, iiiinte direkt min smak i inredningen, haha :)

Kraaaaaaam aka