Bloggintresserade

onsdag 13 augusti 2014

Sista blommorna.

Hej alla vänner!

Ja nu har lugnet lagt sig över kolonin. Barn och barnbarn har farit hem idag. Visst blir det tyst och stilla men skönt också. Nu kan jag ta itu med det som inte blev gjort när de var här. Jag vill ju umgås lite med dom också inte bara ha hjälp.
 
Jag har tillbringat dagen i växthuset, för det har kommit regnskurar med ordentligt med regn. Har plockat blomskräp och upptäckt några pelargoner som har börjat blomma.



 

Jag har en pelargon som är ganska så lätt att göra figurer av. Här har det blivit ett hjärta som nu börjar få många blommor. Det är första gången det blommar, Tar lite tid på sig att börja blomma.
"Captain Starlight"



På golvet står en annan pelargon som är en stor favorit hos mig. Dels för de häftiga lite mjuka bladen och den vackra blomman.




 

Den är mörkt vinröd med en orangegul mitt.
"P.sidoides," (vild art)

Nu blommar alla mina pelargoner,bara några skott är kvar, som nog inte blommar förrän nästa sommar. Det är trevligt nu när det mest är grönt i rabatterna. Några rosor blommar än och nu ska jag klippa ner så kommer det säkert mer i sista floret innan hösten tar över.

Klängrosen vid grinden har fått en blomma till och den har växt så det knakat. 
"Alfred Carrier"


 






 




Väntar varje dag på att få plocka björnbären så jag kan klippa ner den och rosen får sin plats innan den blåser av.



I morgon är det torsdag och möte med trivselgruppen. Så kul för vi skall planera färg och inköp till paviljongen det ser jag verkligen fram mot.


Hoppas ni får en fin torsdag ni med, vad ni än gör.
 Kram Meta

6 kommentarer:

Inger sa...

Ett pelargonhjärta har jag inte sett tidigare, gulligt. Visst blir det tyst och skönt när barn och barnbarn åker, men lite tomt också.
Kram

Cat sa...

Så härligt med alla pelargoner. Jag väntar också på mina björnbär, ett par har vi plockat men inte mer :o
Ha de gott. Kram, Catarina

Charlotta sa...

Pelargoner är tacksamma och de är så fina. Det har varit en toppensommar för pelargoner i år, i alla fall hos oss.
Ha det gott i lugnet. :)

LINDA sa...

Så fint med ett pelargonhjärta! Har aldrig sett något liknande. Måste genast börja leta efter den sorten, för man får väl vara liiiite härmapa?

Kram
//Linda

Rost och rädisor sa...

Kul med pelargonhjärta. Det har jag aldrig sett förut. Men favoriten blir nog ändå "P.sidoides,"
Kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du format pelargonen till hjärtat, och den mörkröda är sagolikt vacker, vilken färg!
Kramar/AM