Bloggintresserade

torsdag 21 augusti 2014

Besök av goa vänner

Hej alla fina vänner!

Torsdag och snart slut på veckan, var tar all tid vägen. Nu när jag är hemma trodde jag att det inte skulle gå så fort, har ju hela dagar att greja på, varje dag.
Idag har jag haft lite besök här. En väninna som jag jobbade ihop med för 40 år sedan, vi brukar träffas lite nu och då, idag är hennes dotter med hon var liten när vi jobbade ihop. De är bloggare båda två Min arbetskamrat    och  Dotter
Vi brukar träffs en gång hemma hos mig på sommaren. 


 Idag var ju inte vädret det bästa. Det regnade när de kom, då var frågan skulle vi sitta inne ,på veranda, eller i växthuset. Det blev det senare. Med många ljus och våffelbak så blev det varmt och gott.
Medans vi satt där slutade det att regna så det blev en tur i trädgården med.
 

Ibland undrar jag hur det är fatt. Hur kunde de veta att mitt te var slut till frukosten och att jag inte skulle hinna köpa nytt.
Det låter spännande med 
"Needwood´s Läckerheter" Så kul det är att pröva nya smaker. Muggen är så fin, det får man aldrig för många av. Händer lätt att jag slår sönder i disken här när jag får diska för hand.
Massor av Tack till er.

Tänk att mitt egenhändig gjorda Kaprifolträd blommar än.Detta är blomman i toppen.
När det började att blomma i våras så tänkte jag 
-" jaha då blir det inga blommor i sommar på det då"
Men se det blev det. kommer nya hela tiden.
Det gör mig glad. 

Då är det veckans sista arbetsdag för många i morgon.
Ha en bra dag och fin kväll
Kram Meta

8 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så trevligt att träffa gamla bekanta! Toppen att ha ett växthus att sitta i när det regnar, det är ju nästan som att sitta ute. Vilken fin present du fick, precis på pricken.
Kram,
Regina

Änglarum sa...

Hej igen :))
Ja trevligt har vi när vi träffas!
och att botanisera hos dig är mysigt...håller på att föra över mina bilder så håll utkik i morgon! Må så gott o tack för i dag< kram Jessica

Inger sa...

Vilken bra present!
Kram

Agnes och Vendela sa...

Tack för en trevlig eftermiddag, alltid så mysigt hos dig. Massor av härlig inspiration och stunden i växthuset var pricken över iet !kramar / Agneta

stardust sa...

Hello, Meta! It’s so nice to spend a day from time to time with your old friend. Even on a rainy day, you have a nice place to relax in the garden, a greenhouse.

Yoko

Hajan sa...

Så jättemysigt i ert fina Växthus,
så himla trevligt att sitta och mysa i.

Trevlig blogg Du har, och så många fina blommor på din lott.

Jord under naglarna sa...

Det är alltid trevligt att få en stund med vänner so man inte träffar så ofta.

Jag har en kaprifol som inte alls vill hos mig. Istället för att slänga den har jag ignorerat den, men så såg jag att syrrans blommade fint så jag ska väl ge min lite omsorg också. :)

lisashus sa...

Visst är det givande och härligt med sommarträffar och gamla vänner från förr - man har ju en hel del gemensamt!
Du har det så fint i ditt glashus - så perfekt nu när det blåser och är lite kyligare!
Vilka fina presenter du fick!
Önskar dej en fin fredag!
Kram
LIsa